tips voor ovulatietest

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Heb weer even een vraagje. Heb vandaag besloten om in deze ronde (ronde 6)  maar eens ovulatietesten te gaan gebruiken. Ik heb vandaag de digitale testen  van clearblue besteld op babybrabbel. Nu zal er misschien wel een duidelijke gebruiksaanwijzing bij zitten maar wanneer is bijv.  nu het beste moment om te testen?? Heb namelijk altijd een cyclus van 28 dgn gehad, maar de laatste keer ineens van 32 dgn. Wie van jullie heeft ervaring met  deze testen??

Liefs,
Jazz

HOi!

Ik heb deze ronde ook de ov test gebruikt, twee zelfs. Eerst een van de apotheek maar toen nog niet mn eisprong gehad. Sinds we bezig zijn voor een 2e kindje, ben ik onregelmatig. Normaal altijd 28 dagen, toen 31 dagen, toen 26 dagen en nu denk ik dat het er weer 31 worden. Omdat je uit moet gaan van je korste cyclus, (26dgn) moest ik op dag 10 gaan beginnen. (staat in de gebruiksaanwijzing) De test gaf geen eisprong aan dus nog een OV gekocht, die van CB. Helemaal geweldig. Veel beter dan de eerste. Bleek dat mijn eisprong dus later was. Twee dagen achter elkaar geklust en nu is het afwachten. Voel ook in eens van alles gebeuren in mn lijf. Hoop lucht, koud, weeig gevoel rond mn eierstokken...  4 juni testen. Ben benieuwd. Veel succes.

In de gebruiksaanwijzig staat alles en je kan altijd bellen naar een infolijn.

Hoi Sonel,

Ik hoop voor je dat de ovulatietest heeft geholpen en dat je nu zwanger bent. Zal voor  je duimen...
Maar als ik het goed begrijp, tel je dus vanaf je eerste ongi dag en dan bij een cyclus van 28 dgn (mijn kortste), begin je te testen op de 11e dag. Maar moet je dan iedere dag testen??? Anders ben je misschien te laat, of zie ik dat nu verkeerd..

Jazz

Hoi,

Ja, dat klopt. Je moet elke dag testen en op hetzelfde tijdstip. Bij CB mag je in de morgen testen dus dat is erg makkelijk. Zeker omdat je ook niet te veel mag drinken en plassen voordat je de test uitvoerd. Als je niet elke dag test en niet op hetzelfde tijdstip, kan het zijn dat je je eisprong mist. En dat mag natuurlijk niet gebeuren. Hou daarnaast ook je baarmoederslijm bij. Dat is natuurlijk een kleine moeite. Als je cervixslijm doorzichtig is en je een draad tussen twee  2 vingers kunt trekken, dan ben je ook vruchtbaar. In dit slijm blijft het sperma langer leven. Je kan dit slijm vermeerderen door zelf ook klaar te komen en na de lozing even blijven liggen, hahaha. Nou ja, er zijn genoeg tips op verschillende sites.

Terug
Bovenaan