Tips voor pijn in heupen tijdens slapen

Hey dames,

Ik ben nu 27 weken zwanger. Ik heb al een paar weken last van mijn heupen tijdens het slapen omdat ik te lang op een kant lig. Ik word wakker van de pijn, draai me om en kan dan verder slapen. Tegen de ochtend is de pijn aan beide kanten heel erg.
Ik slaap al met kussens. We hebben ook een zachte topper besteld maar die wordt pas over 3 weken geleverd. Heeft misschien één van jullie tips wat zou kunnen helpen?

Alvast bedankt
Lenny
 
Oei, geen extra tips meer. Af en toe van houding veranderen en je knieën, rug en buik ondersteunen met kussens zou ik ook aanraden. Misschien eens langs een bekkenfysio gaan? Die heeft misschien nog extra tips om de nachten beter door te komen. 
 
Ik heb hier ook last van en een keer met de verloskundige besproken. Die gaf aan dat het er ook wel bij hoort helaas en dat er niet zo veel tegen te doen is. Wel probeer ik te zorgen dat het lekker warm is met een fleece dekentje. Door kou worden je gewrichten sneller stijf. Ik merk wel dat ik er minder last van heb op die manier.
 
Dank je wel voor jullie reacties. Ik heb vannacht met een self-inflating camping matje geslapen op het matras. Dat was dé oplossing want nu heb ik zonder pijn kunnen slapen. Ik denk dat de matras topper ook zal helpen. Hopelijk komt hij snel want ik ben nu net de princes op de erwt naast mijn man ?
 
Terug
Bovenaan