Tips voor slaapzak bij baby die onder laken kruipt

Hoi allemaal,

Mijn zoon van 3,5 maand slaapt momenteel in een puckababy mini. (Hij sloeg zichzelf wakker met zijn handen)
Hieroverheen een lakentje en dekentje.

Maar nu presteert meneer het om scheef in het ledikant terecht te komen en daarbij onder de deken terrecht te komen. Angst van elke moeder!

Heeft iemand tips om dit te voorkomen? Of over te stappen op een andere slaapzak of iets dergelijks?

Ik wil uiteindelijk overstappen op een slaapzak maar ik heb geen idee hoeveel kleding hij dan aan moet, en welke slaapzak geschikt is. Heeft iemand tips?

(Ja ik ben bekend met de TOG waardes, maar hoeveel alles is enz blijft me onduidelijk)

Alvast bedankt!
 
Ik ben bij de oudste rond 4 of 5 maanden begonnen, omdat ze begon te rollen en het liefst op haar buik slaapt. Ik kocht ze gewoon bij de hema. Vaak hebben de slaapzakken mouwen die je er kunt afritsen, wat erg fijn is in de zomer. Een slaapzak moet je zien als een gewone warme deken. Dus voor nu met een winterslaapzak moet je de kleine net zo kleden als nu als hij naar bed gaat.
 
Mijn dochter is vanaf 13 weken ongeveer in een slaapzak gaan slapen. We hebben winterslaapzakken van het merk Jollein, hiervan kun je de mouwen losritsen. Ze heeft haar gewone kleertjes aan (die ze overdag aan heeft, ik snap het nu van een pyjama zo vroeg nog niet; alleen maar extra omkleden). Ze slaapt op haar buik met een dun dekentje over de slaapzak heen. 
 
Je kunt even googelen op TOG waardes. Als je weet hoeveel TOG de slaapzak is, kun je bepalen wat je baby aan moet en of er een dekentje over moet. 
Welke slaapzak je neemt maakt niet zoveel uit, maar een met afritsbare mouwen is handig want dan kun je m in de zomer ook gebruiken. 
Wij zijn van de ene op de andere dag gestopt met inbakeren en een slaapzak gaan gebruiken. Ging hier goed! Omdat de slaapzak lange, dikke mouwen had dacht ons zoontje dat hij niet kon bewegen en sliep dus rustig. 
 
Terug
Bovenaan