tips voor slapen

Hallo, ik ben papa van een dochter van net 15 maanden. Heeft iemand goeie tips voor een middagdutje of in ieder geval over slapen? Is het verstandig om bij je kind te blijven als ze moe is en moet slapen in haar eigen bedje of moet je haar laten huilen tot ze in slaap valt in haar eentje. Ik wil graag de middag en avondslaap goed krijgen.
Mijn kind wordt ook vaak in de avond voor 12 uur 's nachts wakker en wil dan praten/spelen en de fles.
Hopelijk is er iemand die mij goeie tips kan geven voor een beter slaapstructuur.
Alvast bedankt!
 
Met 15 maanden moet ze al een tijdje in zelf in slaap kunnen vallen. Leg haar als ze moe is in haar bedje en laat haar wakker achter. Zorg wel dat je elke keer hetzelfde ritueel volgt. Bijvoorbeeld na de lunch een boekje lezen, schone luier, slaapliedje en naar bed. Ze mag dan best wel even huilen zonder dat jij bij haar moet gaan kijken. Als ze echt overstuur wordt kun je natuurlijk even laten zien dat je er nog bent, maar haal haar niet uit bed. Ze weten met 15 maanden echt wel wanneer ze hun zin kunnen krijgen met huilen.....

Het rond middernacht wakker worden is vervelend en zou niet meer horen rond deze tijd, maar veel kindjes doen dit. Je zou haar een flesje water kunnen geven. Melk of sap is weer slecht voor de tandjes, of je moet dan weer tanden gaan poetsen midden in de nacht...... Maak het midden in de nacht niet te gezellig, want dan gaat dat nachtspoken nooit over ;).....

succes.....
 
Wij deden inderdaad ook 's nachts alleen een flesje water geven. Toen hield het bij ons snel op.
Verder een standaard ritueel aanhouden En niet uit bed halen als ze gaat huilen. Wel even gaan kijken af en toe.
 
Terug
Bovenaan