Tips voor smetplekken

Hoi meiden ff een vraagje voor de jongste spruit. Zilvian is erg geplooid en heeft veel last van smetplekken in zijn nek en achter zijn oren. Het stinkt enorm en ik doe hem goed in bad en probeer het goed droog te houden. Maar toch blijft het enrom stinken en is het rood en beetje open. ik smeer al bephanten maar dit helpt niet. Ik lees veel goed over sudocreme gebruiken, maar het is een beetje open kan dit dan ook ? Met Zifjon heb ik dit nooit gehad maar die geur is echt smerig ruikt naar oude vieze stink sokken en geen lekker baby geurtje. Alles tips zijn dus welkom.

liefs van Mariska

Heeft hij weer mn reactie niet geplaatst!
Ik schreef in ieder geval dat onze jongste dat ook heeft gehad maar dan aan de bovenkant van zijn oortjes, ook met kloofjes, daar bleven ook elke keer de haartjes inzitten, dus hebben we toen moeten afknippen, wij deden er talkpoeder op. Weet ook niet hoe dat komt, maar het stinkt idd en komt elke keer
terug!!
Succes Gr MJ

Hoi
Vervelend voor je ventje, sudocreme mag ook op open plekjes en droogt het uit, mijn dochter van nu 6 kon niet tegen sudo creme en werd de kwaal erger.
Bepathen houdt de boel vet en dat is niet goed.

Zorg dat het droog blijft, alleen als je zegt dat het stinkt is er vaak meer aan de hand dan alleen smetten maar is het vaak een schimmelinfectie ik zou er even mee naar de huisarts gaan die heeft daar betere spullen voor dan de drogist.

Alles wat je smeer dun smeren.

Succes ermee.

sudocreme is idd een goed middel voor smetplekken.
het is open zeg je, geeft na mijn idee niet, want je doet het ook op open billetjes smeren toch??!!

zelf gebruikte ik altijd natusan creme. een witte tube, met groene dop. werkte ook heel goed.
en idd heel goed droog houden, na het badderen.

vaseline is ook erg goed tegen smetplekken.

t gaat er eigenlijk om, dat je er een beschermlaagje overheen doet.

nu weet ik alleen niet of je vaseline mag gebruiken, nu het open is.

maar sudocreme mag dus wel (zolang het geen hele grote open wond is, maar als het heel klein is, zoals zeg maar op de billen, kan het geen kwaad)

succes ermee!

liefs, do

Oh mag ik heel even inbreken? Ik heb een supertip gekregen van de kraamhulp; Maizena!
Klinkt bizar maar werkt als een speer!
Talkpoeder wordt nu juist weer afgeraden het slaat namelijk dicht en daarmee kun je de smetplek vele malen erger maken! (Weet ik helaas uit ervaring..)
Maizena werkt ook goed bij nattende luieruitslag, gewoon een keer proberen en ik denk dat je vanzelf overtuigd raakt! Veel succes ermee!

Groetjes Sas
(najaar 2007)

Heej Karin, leuk om te lezen dat ook jij bij ouderen werkt ;-)
Wat doe je precies?

@ de smetplekken; zinkzalf smeren(sudocreme of gewoon pure zinkzalf bij apotheek) en dan tussen de plooitjes (indien mogelijk) pure katoen doen, dus bijv een reepje scheuren van een oud laken of oude kussensloop of katoenen gaasjes bij de apotheek, zodat ze niet tegen elkaar aan zitten want dat gaat idd stinken.
Smetplekken mag je niet vet houden! Dit gaat namelijk broeien en sluit de smetplekken helemaal af waardoor het vaak erger word.

Maizena werkt ook goed, maar is vaak een kliederboel.

Succes ermee,
Liefs Marina

P's; als het rood is met een vuurrode rand er om heen is het vaak een schimmelinfectie, als het alleen rood en wat open ziet dan is het vaak smetplekken

Terug
Bovenaan