Tips voor stoppen met 23:00 fles

<p>onze zoon is 5 maanden.</p><p>krijgt nu 5x 210 cc. Plus groenten en fruit.</p><p>ik wil graag stoppen met de 23:00 fles omdat we soms er vroeg op moeten, en dan is de nacht zo kort. Plus ik ben bang dat hij er al te gewent aan is. We hebben het al geprobeerd met om 19:00 pap te geven maar hij word automatisch tussen 23:00 en 01:00 ergens wakker. Heeft iemand de gouden tip?</p>
 
Ik heb mijn dochter niet meer wakker gemaakt (geef wel bv) na de voeding van 7 uur. Eerst werd ze steeds rond 12 wakker, en paar dagen erna was het al 1 uur.  En zo ging het iedere paar dagen iets later tot uiteindelijk nu tussen 5 en 6. 
 
Misschien  kun je  hem steeds meer  vervroegen dan 10 uur dan 9 uur etc dan zitten de andere 2 voedingen wel iets op mekaar maar dan kun je zelf eerder gaan slapen. Als hij nog zelf zolaat om zn fles komt dan zal die hem wel echt nodig  hebben denk ik zo.
 
Proberen steeds wat minder te geven? Ik heb mijn dochter nooit wakker gemaakt voor de 23.00 fles, ze heeft deze echt maar kort gehad, alleen als ze er zelf voor wakker werd. Als ze om 23.00 of s nachts voor een voeding kwam, gaf ik steeds minder. Eerst een poosje 150cc, dan 120cc, 90cc, 60cc. Zo bouw je het langzaam af binnen een week of 3 ipv er ineens mee te stoppen. 
Ik heb ook nooit grotere flessen dan 180cc gegeven. Zou proberen op de dag ook te minderen naar 180cc. Naast fruit/groente en binnenkort brood hebben ze 210cc echt niet nodig
 
Wat een goede tips.
ik ga proberen wat minder te geven om 23:00. Letterlijk afbouwen. 
overdag kan ik niet 180 geven dat wil hij altijd meer, hij is erg flink. Nu bijna 5 maanden en 8,5 kilo (was bij geboorte 5 kilo) dus hij heeft dat overdag echt nodig.. 
 
 
Terug
Bovenaan