Tips voor te lang slapen?

Ik heb al eerder een discussie geopend over het slapen. Het leek wel of Hjerre steeds langer ging slapen, maar nu weet ik het helemaal niet meer.
 Tegenwoordig brengen we Hjerre om 7 uur naar bed. Hij krijgt dan zijn laatste flesje en dan moet ik hem wakker maken de volgende ochtend om 9 uur. Vandaag was hij helemaal niet wakker te krijgen en melde hij zich pas om 10 uur. Vervolgens krijgt hij een flesje, een fruitje en een klein flesje en is hij om 1 uur moe en gaat naar bed om vervolgens pas weer om half vijf wakker te worden......eerder krijg ik hem niet wakker.
Omdat ik denk dat hij dan te weinig eten/drinken binnenkrijgt prop ik dit allemaal weer naar binnen tot 7 uur. Dus eerst een (klein) flesje. Om kwart voor zes eet hij een heel potje groente ( vanaf zes maanden) en voor het slapen gaan van zeven uur ook weer een gewoon flesje met rijstebloem.

Hoe slapen jullie kindjes? En hebben jullie tips om mijn zoontje wakker te maken of moet ik dat juist niet doen? Ik ben echt bang dat hij zo of te weinig of te veel in 1 keer binnenkrijgt! En het is al niet zo'n zwaargewicht.

Groetjes Hanneke en Hjerre die alweer zeseneenhalve maand is

hoi hoi,

Krijgt hij om 7 uur zijn laatste fles?Dan is het denk ik wel erg lang om hem 14 a 15 uur te laten slapen...daar wordt hij dan suf van...ik denk dat je hem misschien beter om 7   a 8 uur wakker kan maken, een flesje en dan weer in bedje.
Mijn zoontje is 4 maanden, maar mag pas sinds kort 10 uur tussen zijn voedingen laten, omdat hij ook niet de zwaarste is en ik heb gemerkt dat als ik een paar weken geleden hem na 10 uur wakker maakte, dat hij dan erg sloom was.Dus heb ik hem toen een tijdje nog na 9 uur wakker gemaakt...
Ik denk dat als je hem rond half 8 bijvoorbeeld wakker maakt, dat hij dan de fles goed drinkt en misschien zelfs weer verer slaapt. En als je hem dus langer laat liggen hij juist moeilijker wakker te krijgen is.
Dit heeft te maken met de bloedsuikerspiegel

groetjes!

Hoi, Linde slaapt niet zo heel veel, al gaat dat wel steeds meer worden gelukkig.
Dus ik kan je daar geen tips over geven maar ik denk ook Dat het wel slim is om je kleintje toch wakker te maken om eten te geven, als 'ie dat teminste accepteerd.
Wens je  veel succes, het klink voor mij bijna als een luxe probleem maar kan me voorstellen dat het voor jou heel vervelend is.
groetjes Danielle

Ik heb toevallig vandaag het CB gebeld en die vertelde mij dat er best twaalf uur tussen een voeding mag zitten. Lukas is wel 5 1/2 maand oud. Maar als je het niet vertrouwd ga dan ff naar de HA

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties en ik ben blij te weten dat hij ongeveer 12 uur achter elkaar mag slapen, maar dit is inderdaad langer. Het probleem is ook dat ik hem gewoon niet wakker krijg. Ik probeer van alles, maar het lukt niet. Hebben jullie misschien een tip?

Bedankt!

Hanneke

Heel herkenbaar dit! Ons mannetje gaat eigenlijk ook steeds langer slapen. Gaat ook rond 19.00 uur naar bed en wordt ook pas om 09.00 uur, soms half 10 wakker. 's Middags slaapt hij dan ook nog wel een paar uur. Om eerlijk te zijn maak ik me er niet zo druk om; hij is volop in de groei en heeft blijkbaar zijn slaap hard nodig. Hij is vrolijk, alert, nooit suf, eet goed, groeit prima.... Ik denk dat als je dit in acht neemt, het volgens mij geen probleem is. Het ene kind heeft denk ik meer slaap nodig dan het andere. Wij zijn gewoon vreselijk verwend, Terra!!!

ps. Je  moet natuurlijk wel in de gaten houden dat hij/zij voldoende voedsel binnen krijgt in die korte(re) periode, maar dat spreekt voor zich!

Terug
Bovenaan