Tips voor traktatie kinderdagverblijf??

Hoi,
Bedoel je een traktatie om op te eten? of iets kleins dat de kinderen kunnen meenemen?
op de crèche waar mijn zoontje zit (hij is 17 maand) is het de gewoonte om een klein cadeautje uit te delen. Zo heeft hij al twee maal een leuke drinkbeker gekregen (hema) en ook een rammelaartje en een klein tamboerijntje (wel allebei plastic). zelf ben ik bij dille en kamille (hebben ze dat in Nederland?) gaan kijken voor een traktatie. Ik heb toen houten tolletjes gekozen. Eigenlijk wou ik vingerpoppetjes geven, maar bij nader inzien vond ik die wat duur uitvallen om voor de hele groep te kopen.
Als je eten bedoelt: gewoon een cake die leuk versierd is (smarties ofzo) is altijd leuk. een gezonder alternatief is wortelcake met rozijntjes, klinkt misschien raar maar het is echt wel lekker (moest je een recept willen kan ik het je wel doorgeven)
fruitsla is natuurlijk ook en kan ook leuk zijn met kleurige prikkers ofzo.

Hopelijk krijg je hier wat ideeën van?
succes ermee!
jasm.

 
pannekoeken of poffertjes voor bij de lunch? Die kun je in de magnetron opwarmen en kunnen ze lekker van smikkelen. (Wel even met de leidstes overleggen of ze dit oke vinden...)
 
Hallo,

Volgende maand wordt mijn zoon Mike 3 jaar, dus dat wordt trakteren op de peuterspeelzaal.
Nu vind ik een drinkbeker wel een erg leuk idee, kan je altijd nog een doosje rozijnen o.i.d. indoen met een ballon. Bedankt voor het idee

groetjes :-}
Achnita
 
Bij ons is het protocol gezond, geen snoep en geen speelgoed. Op Smikkels vond ik leuke ideeen: http://www.smikkels.nl/Traktaties
 
Terug
Bovenaan