Tips voor vakantie!

Hoi,

Volgend jaar juni willen we met ons gezinnetje weer lekker op vakantie. (kinderen zijn in juni; 1 meisje van bijna 1,5 jaar en een meisje van bijna 3,5 jaar)

Ik zou zelf het liefst kamperen (bijv. in zo'n kant en klaar ingerichte tent) maar mijn man is meer van een huisje. Nu blijkt het hem vooral te gaan om het douchen en de WC gang in een apart gebouw wat hij dus niet ziet zitten.

Nu hebben we al een compromis om een chaletje of stacaravan of zoiets dergelijks te huren.

Ik wil zelf wel graag op een camping namelijk omdat ik dan veel meer buitengevoel heb en de kinderen zich beter kunnen vermaken.

We willen niet al te ver rijden dus...nederland, belgie of duitsland zijn mooie afstanden.

Heeft iemand leuke ideeen? Heb al verschillende brochures aangevraagd. Maar...misschien heeft iemand uit eigen ervaring wel iets heel moois voor ons!

Uitzicht op een speeltoestel vanuit de caravan/ chaletje zou geweldig zijn.

Of zijn er nog ideeen waar ik niet zo 1,2,3. aan gedacht heb?

Ben benieuwd!

Groetjes Claudia
 
Hoihoi,

Afgelopen zomer zijn wij via Roan naar Italie gegaan. Daar hadden we een stacaravan gehuurd. Je hoort er niet zoveel over volgens mij, althans het was mij niet echt bekend, maar het was super.

Verder nog als tips kijk of je erachter kunt komen hoe dicht de caravans op elkaar staan. Op plaatjes ziet het er altijd mooi uit, maar in het echt kan het erg tegenvallen. Dat jaar daarvoor zaten we via vacansoleil, is ook goed bevallen wat de caravan betreft maar ze stonden echt onwijs dicht op elkaar.

succes met wat leuks uit te kiezen. Dat is ook altijd al een leuk onderdeel van de vakantie!
 
Een leuke camping in Nederland is de Sprookjescamping. (www.sprookjescamping.nl) Is niet goedkoop, maar voor kinderen erg leuk. Er schijnt een andere camping vlak naast te zijn, en als je daar staat mag je gebruik maken van de animatie van de sprookjescamping. En deze camping is goedkoper. Ik weet alleen niet hoe hij heet.

Je kunt ook langs de VVV gaan. Daar hebben ze ook zat info over kamperen in Nederland. Je kunt ook in de diverse folders een leuke camping uitzoeken en dan bij de camping zelf informeren of ze ook zelf stacaravans verhuren. Dat scheelt vaak flink in de prijs!

Denk bij het boeken aan de faciliteiten die er zijn. Is er een winkeltje? Hoe ver ligt de camping van de dichtstbijzijnde plaats? Hebben ze er animatie voor kinderen? (kinderdisco is vaak leuk voor de kleintjes) Hebben ze een zwembad of meertje?

Veel plezier bij het uitzoeken!
Groetjes, Cathy
 
Roompot heeft mooie parken, voor een aanvaardbare prijs (vind ik...).
Wij zijn vorig jaar naar Roompot De Schaapskooi geweest (Veluwe), wat er goed beviel. Een mooi park met zwembad en speeltuinen. Kan ik echt aanbevelen.
En dit jaar gaan we naar Duitsland, naar het Moezeldfal, ook van Roompot. Daar hebben we een vakantiehuisje met kinderfaciliteiten gereserveerd.

Groetjes, Kirsten
 
We zijn uiteindelijk uitgekomen bij park westerbergen in echten in Drenthe van Hogenboom vakantieparken. Een erg aantrekkelijke prijs voor 2 volle weken. En...aankomstdagen op vrijdag en maandag voor een huisje!
Jawel....heb toch toegegeven aan een huisje voor dit jaar nu Pien nog zo klein is, volgend jaar word het zeker een stacaravan!
Maar...het is wel een park waarbij het ene deel bungalowpark is en het andere deel camping. Verder een zwembad erbij, waterspeeltuin. Binnenspeeltuin, grote buitenspeeltuin, restaurantje, cafetaria etc. Dus genoeg om je met 2 kleine kinderen te vermaken.

Bedankt voor het meedenken!
 
Terug
Bovenaan