Tips voor verkouden baby gezocht

<p>Ons zoontje van twee maanden is al een tijdje flink verkouden en knort er op los. Bij de oudste hebben we hier eigenlijk nauwelijks last van gehad maar hij gaat naar de KDV en neemt elke verkoudheid mee naar huis. Inmiddels is de jongste dus flink verkouden en het wil maar niet overgaan. We gebruiken al Physiomer baby, een neuspeertje en vannacht heeft er een ui naast z'n bed gelegen (wat een fijne geur in de ochtend ;-)). Wellicht heeft iemand nog een goede tip? Bedankt!</p>

Je zou het hoofdeind van het bed iets omhoog kunnen zetten. Bijvoorbeeld door een plankje hout onder de poten.

Ook is luuf hier altijd een goede. Een beetje op de borst en het restant dat nog aan je vinger zit onder de voeten en in het verlengde van de pink. (Onze dochter duimt vandaar de pink. Dit deel hand stopt ze niet in haar mond)

Vooral met inslapen heeft onze dochter problemen als ze verkouden is. Dus dan krijgt ze van ons een uurtje witte ruis te horen en vaak is ze zo van de wereld.
Succes!

Herkenbaar!! Ik weet de gouden tip niet. Inderdaad die ui en een beetje luuf onder de voetjes smeren. Of als je dat niet aandurft (op het potje staat vanaf 3maanden, maar volgens mij gaat dat over het op de borst smeren) beetje op het dekentje smeren ofzo dat de geur toch een beetje rondgaat. Bedje beetje omhoog zetten bij het hoofdeind. Ik heb altijd begrepen dat een neuspeertje wel leuk is maar als je dat te vaak doet houd dat juist het snot in stand dus zou dat niet te vaak gebruiken. Verder tijd uitzitten denk ik ? succes!!

Wij zweren ook bij Luuf idd. Wat ook wel helpt (iig voor een tijdje) is om je kleintje mee te nemen onder de douche. Door de waterdamp komt het snot goed los. Bij onze oudste doen we dat ook nog steeds. We komt dan een hoop snot los en de uren daarna gaat het dan vaak wat beter. Oh en ik heb ook altijd het idee dat ze we buiten minder last van hebben. Dus lekker wandelen kan ook geen kwaad!

Ik gebruikte van die nasules met zoutoplossing. Hij vond het helemaaal niet leuk maar tijdens het proesten kwamen wel alle snottebellen mee naar buiten. Dan was hij daarna weer even 'open'. 

Terug
Bovenaan