Tips voor vlekken

A

Anoniem

Guest
Hallo,
Jullie kennen het vast wel, net de was gedaan en de vlekken zitten er nog in.
Gras op de knietjes, eten in de slabbetjes en dat soort dingen.
Ik heb nu een vlekkenreiniger van Kruidvat, die je bij je waspoeder gooit. Alleen het helpt helemaal niks!
Iemand tips?
Groetjes Loes

He,
ik blijf trouw mijn pot (goedkope) groene zeep gebruiken! Als ik dat soort vlekken heb dan maak ik er een sopje mee en smeer ik nog wat extra direct op de vlek. Even een nachtje laten weken, weer wassen en zo krijg ik (bijna) alle vlekken eruit! Nu moet ik zeggen dat ik een jaar geleden een nieuwe wasmachine gekocht heb (AEG) en die wast stukken beter dan de vorige. Ook daardoor krijg ik vaker vlekken uit de kleding.
Succes ermee!

Hoi, ik heb voor de witte was vorige week biotex echfa wit gekocht. Dat werkt echt heel goed! Het is alleen bedoeld voor witte was. Als het verkleurd is of er een vlek in zit. Voor gekleurde was weet ik niet wat je kunt gebruiken.

Nou dat is al heel wat. Ik wil eigenlijk heel graag iets wat je voor de witte en gekleurde was kan gebruiken. Soms gooi ik namelijk een lichte blauwe handdoek of beige ook bij de witte was.
Verder gebruik ik eigenlijk bijna altijd hetzelfde programma, ik weet eigenlijk niet of dat mag en kan....Maar dat geeft het beste resultaat en ook een hoog aantal toeren. Ik gebruik namelijk bij bijna alle was het bonte programma op op 30 of 40 graden. Als ik iets anders doe dan komt het er soms heel erg nat uit ofzo, dat is niet handig vind ik!
Is dat eigenlijk slecht voor je was(machine)?
Groetjes Loes

Als het vlekken zijn van fruit bijv. (of spagetti ofzo), dan moet je het gewoon even nat  in de zon leggen en dan is de vlek er zo uit. Dacht dat dat echt niet zou helpen toen ik het hoorden, maar het werkt echt! In de winter wel even wat lastiger...
Nog meer goede tips op: omaweetraad.com

hoi,
als ik veel vlekken in mijn witte was heb zitten, doe ik chloor/ dikke bleek, samen met wasmiddel in het voorwas bakje, en zet ik de wasmachine zo dat je voorwas/ hoofdwas hebt en laat ik het effe inweken in de wasmachine (1 uurtje) en zet ik extra water aan.
zo komt er geen chloor in je andere kleding,
ik had de tip van mijn schoonmoeder, die doet het al sinds zij kinderen heeft (33 jaar geleden dus begonnen) en zij heeft er nog nooit problemen mee gehad.
Ik hou er een hele mooie witte was aan over.

voor gekleurde kleding, gebruik ik veel vanisch en dat helpt vaak ook wel ook goed.

groetjes marina

Terug
Bovenaan