tips voor vliegen??

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

oke heb deze vraag al elders gepost, maar ben heus beniewd en heb nog geen antwoord. (haha mischien vertaalt "benieuwd" zich meer in ongeduldig)

ik ben een Nederlandse nieuwe moeder (ik heb een 9 maanden oude zoon) en ik woon in New York. Ik kan niet wachten om mijn kindje naar Nederland te nemen. Maar eerlijk gezegd zie ik een beetje op tegen de lange vlucht, het scenario van geergerde blikken vanwege mijn schreeuwende baby is niet echt aantrekkelijk. En wat als ie moet spugen, of zijn oren hem zeer doen oh en hoe zit dat met het tijdsverschil.....er is een verschil van 6 uur en ik heb geen idee wat de beste gang van zaken is wat betreft zijn slaapschema. Ik vroeg me af of iemand hier een beetje ervaring mee heeft, wat hielp jullie?

ilja mv Maximus (30-08-2006)

Wat leuk om weer naar NL te komen, gezellig op familiebezoek enzo. Ik heb nog niet met Elisa gevlogen, maar wat ik van mijn buurvrouw heb gehoord die gevlogen heeft met haar 3 maanden jonge zoontje, heeft ze hem de fles gegeven met stijgen en landen en verders er net mee gedaan als thuis.

Wat ik ook weleens heb gehoord is dat het cabinepersoneel een soort van wiegjes op kunnen hangen, maar ik weet niet wat daar waar van is. Ik denk als je een beetje de ruimte hebt om te spelen (voorin zitten dus) dat het wel goed is....

Heel veel succes en leuk weer naar NL te komen!!! Geniet er van.

Groetjes carolien mvelisa 25-08-06

Dag Ilja,

Wij hebben met onze dochter gevlogen naar\Aruba toen ze 6 maanden was. Ging super! We vlogen met KLM en die bedjes voor aan de muur passen tot babies 69 cm zijn, was een beetje proppen met Anne maar het paste en ze heeft heen en terug heerlijk geslapen. Een flesje drinken geven bij stijgen en dalen, houdt de oortjes open omdat ze dan constant slikken. Werkt perfect!
Het tijdsverschil hebben we opgelost door gelijk het dagritme aan te nemen als je geland bent. Verder is zo'n reis best vermoeiend, ook voor een baby dus slapen willen ze wel.
Toen we thuis kwamen heb ik Anne lang wakker gehouden tot ze echt heel chagerijnig was en toen laten slapen.  
Zorg dat je zelf ontspannen bent, dan is je baby dat ook. Voor mij betekende dat uitgerust zijn, extra dag vrij voor vertrek en alles op tijd gepakt hebben.

Cool trouwens in New York wonen! Ik vind het een superstad!

Veel succes met vliegen en als je nog meer vragen hebt, lees ik dat wel!

Hallo Ilja,

Zorg dat je de volgende dingen bij de hand hebt:
speentje (voor opstijgen en landen)
speeltjes
slaapknuffeltje

Wij hadden toen we naar Kreta vlogen een buikdrager bij ons, waar Julian lekker in heeft geslapen. Hij had nl. geen recht op een eigen stoel (hoewel hij die uiteindelijk wel had omdat het vliegtuig niet helemaal vol zat)

Houd er rekening mee dat flesjes en potjes au-bain-marie worden verwarmd, dat kan dus even duren.

Wat betreft het ritme. Ik zou idd zoals al eerder gezegd het ritme van nederland aanhouden zodra je hier bent geland. Ze zeggen altijd dat dat voor jezelf het beste is, het lijkt me voor je kindje ook zo.

Je kunt ook even bij je vliegmij. informeren over het hoe en wat wb het vliegen met een baby.

Goede reis alvast!!
Daisy

He Ilja,

Wat gaaf dat je in NY woont!

Wanneer kom je naar NL? Op 28 september hebben we namelijk een forumdag, dus mocht je dan toevallig in NL zijn, dan zijn jullie ook van harte welkom natuurlijk!

Gr. Marieke mv Lyanne 18-08-2006

wij zijn toen onze zoon 8 mnd was naar curacau geweest en het tijdverschil is daar nu zo'n 6 uur IK heb de voeding verdeeld dus ipv 3 flessen   heb ik hier 4 van gemaakt en daar tussenin kun je het vaak nog wel rekken met sap ofzo
Wij hebben bij het opstijgen en landen gevraagd om bekertjes met warme doekjes voor op de oortjes dit hielp ontzettend goed( Dit had ik als tip gekregen van een vriend8in die een keer met oorontsteking moest vliegen
Trouwens wij hebben niet te veel op ritmes uit gedaan van hier Na een dag hebben ze vaak zelf al het ritme te pakken van de bestemming
Kan je wel 1 tip geven en dat is :vraag echt om een plek met beenruimte of in ieder geval aan het gangpad zodat genoeg plek heb om de kleine even op de grond te zetten bv  en niet langs iedereen heen moet om hem te verschonen
Maar ik kan je een ding vertellen alle baby's zijn uit hun doen hoor met vliegen Ik voelde me ook opgelaten als mijn zoontje begon te huilen Maar zelf wordt je ook gaar van zo'n vlucht dus die kleintjes ook toch ?
Alvast succes !

liefs mira en marek 27 08 06

Hiya momma's!

Dank voor de reacties, alleen het idee al dat ik niet de eerste ben met dit "probleem", en zeker niet de laatste voelt al een stuk beter. Ben bepaald geen paniekerig persoon maar sommige dingen lijken ineens zo ingewikkeld met een kindje. Kom er wel achter dat het meestal allemaal vanzelf losloopt. Bijv. gisteren voor het eerst met mijn kleine man naar de kapper geweest, zette mezelf stiekem toch een beetje schrap voor "brulfeest 2007" maar het ging perfect, geen piep uit 'em.

De tip om een plek met wat ruimte te reserveren is een goeie, de vliegmij. hier adviseert een plek bij de bulkhead (geen idee hoe dat in het Nederlands heet....haha wees gerust ik heb geen overdreven Paul Verhoeven accent maar sommige woorden ontsnappen je soms als je niet dagelijks Nederlands spreekt) Ze hebben daar inderdaad ook van die bedjes die iemand eerder al noemde, maar Max is nogal aan de lange kant voor zijn leeftijd en past er niet in. Maar ik mag zijn auto zitje meenemen, is het stoelprobleem ook gelijk opgelost. In Amerika mag je tijdens internationale vluchten je baby niet op schoot, lijkt me ook niks voor 8 uur lang.

Die forum dag klinkt leuk! (jemig ben ik hier een boek aan het schrijven of wat?!) Als mijn bezoek samenvalt met die datum dan kom ik graag, ik wilde eerder komen maar het ziet er naar uit dat dat niet gaat lukken aangezien Max een paspoort nodig heeft en de burocratie hier nog werkt met rooksignalen! TRAAG!

Anyway, dank voor jullie advies.

ilja mv Maximus 30-08-2006

Terug
Bovenaan