tips voor vliegvakanties?

Hallo,

Wij willen in het najaar met onze 2 jongens op vliegvakantie.
Onze jongens zijn dan: de oudste bijna 3 en de jongste 14 maanden.
Heeft iemand tips hiervoor.
Bijvoorbeeld welk land is geschikt, welke reisorganisaties hebben het goed geregeld?
Zijn er leuke hotels voor kinderen van die leeftijd.

Ik hoor het graag.

groetjes Caroline
 
Goh ik zou niet snel op vliegvakantie gaan met 1 of 2 van zulke kleintjes.
Zeker niet in een hotel. Je hebt dan vaak maar 1 kamer. Wat doe je dan als er 1 (of 2) liggen te slapen, dan kan je niet eens tv kijken.
En qua eten ben je afh van restaurant, das ook alstig met 2 kleintjes die veel slapen.
Wij zijn tot nu toe altijd in een hotel op vakantie geweest (zonder baby)  maar dit keer wordt het een stacaravan, ben benieuwd, maar dan kunnen we of uit eten of gewoon zelf koken.
Vrienden van ons zijn naar Gran Canaria gevlogen met baby van 8 maanden, in een appartement ze vonde het wel geweldig.

groeten Elke
 
euhm en neem je dan 2 wandelwagens mee in het vliegtuig
Elke
(oei ik klink wel heel negatief, maar dat komt dat ik deze afweging toevallig ook de afgelopen weken heb gemaakt)
 
Wij gaan deze zomer twee weken naar portugal en onze kleine is dan 10 maanden.
Heb geen idee hoe het zal gaan met het vliegtuig enzo. Maar mijn overtuiging is dat als je het niet probeert je er ook niet achter komt.
Ik heb misschien makkelijker praten met 1 kindje, maar je moet het gewoon doen joh.
Huur ergens in een warm land een (kindvriendelijk) appartement. Daar kan je gewoon bij het reisbureau om vragen.

Niet te moeilijk over doen....gewoon lekker gaan boeken zou ik zeggen!
 
Hoi,

Wij gaan aankomende mei ook met het vliegtuig naar Portugal. Mede omdat de vliegtijd daarheen niet zo erg lang is. We hebben dan een zoon van ruim 4 en een dochter van 11 maanden.  Wij zijn gewoon bij het reisbureau gaan vragen wat een aanrader was met kleine kinderen. Turkije werd ons afgeraden omdat daar toch vaak kinderen ziek van terug komen. Wij kregen aangeraden: Mallorca, Ibiza, Menorca, vasteland van Spanje of Portugal. Als je verder weg wilt zijn Griekenland, Cyprus of de Canarische eilanden leuk. Uit ervaring weet ik dat je met kinderen niet al te veel moet willen doen. Kies een leuk hotel of 3 kamerappartement uit met voldoende faciliteiten. Voor kinderen is een leuk zwembad al genoeg.

Zelf gaan we naar een complex met 4 zwembaden en een speeltuin. In een 3 kamerappartement. Hebben we de ruimte. Op basis van half pension. We gaan ervan uit dat we niet veel verder komen als het complex zelf. Er zitten dus meerdere restaurantjes bij, een winkel en een wasserette.

Bedenk van tevoren hoe ver je weg wilt (hoe lang moet max.de vliegduur zijn), en wat je belangrijk vind om bij het hotel/appartement te hebben. Ga daarmee naar een reisbureau. Zij kunnen je leuke dingen aan de hand doen. En als je wat gevonden hebt: kijk dan even op internet! Ik heb "ons" appartementencomplex ook op internet opgezocht. En op reiswijzer.nl gekeken of ze daar ook commentaren hadden over het complex. Ook een beetje gekeken hoe de omgeving is. Pas daarna heb ik geboekt.

Veel plezier met zoeken en boeken!
Groetjes, Cathy
 
wij zijn vorig jaar naar griekenland geweest met een baby van 3 maanden en een peuter van 3. Gekozen voor een luxe appartement waar je ook zelf kon koken. Zijn toch veel uit eten geweest. Het maakt de Grieken niets uit, die zijn erg lief voor kids. Ging allemaal prima. 't Is volgens mij maar net waar je je druk over maakt. Hoe relaxter jij bent, hoe relaxter de kids.
 
Hallo,

De tips die ik kan geven zijn voor moededs met hele jonge baby's.Dat ben ik nl ook.
Wij zijn een maand geleden naar Bulgarije gevlogen samen met onze zoon.Senne was toen 7 weken oud.
Mijn tip is : geef je baby een fopspeen tijdens het opstijgen en dalen,dan gaan de oortjes niet dicht omdat je baby gaat slikken en heeft  ie dus  nergens last van.
Voor de rest...gewoon boeken,maakt niet zo veel uit waarheen.Als jullie het naar jullie zin hebben gaan de kidz zich zeker ook vermaken.

Grtz,
Lina
 
Terug
Bovenaan