Hoi,
Wij gaan aankomende mei ook met het vliegtuig naar Portugal. Mede omdat de vliegtijd daarheen niet zo erg lang is. We hebben dan een zoon van ruim 4 en een dochter van 11 maanden. Wij zijn gewoon bij het reisbureau gaan vragen wat een aanrader was met kleine kinderen. Turkije werd ons afgeraden omdat daar toch vaak kinderen ziek van terug komen. Wij kregen aangeraden: Mallorca, Ibiza, Menorca, vasteland van Spanje of Portugal. Als je verder weg wilt zijn Griekenland, Cyprus of de Canarische eilanden leuk. Uit ervaring weet ik dat je met kinderen niet al te veel moet willen doen. Kies een leuk hotel of 3 kamerappartement uit met voldoende faciliteiten. Voor kinderen is een leuk zwembad al genoeg.
Zelf gaan we naar een complex met 4 zwembaden en een speeltuin. In een 3 kamerappartement. Hebben we de ruimte. Op basis van half pension. We gaan ervan uit dat we niet veel verder komen als het complex zelf. Er zitten dus meerdere restaurantjes bij, een winkel en een wasserette.
Bedenk van tevoren hoe ver je weg wilt (hoe lang moet max.de vliegduur zijn), en wat je belangrijk vind om bij het hotel/appartement te hebben. Ga daarmee naar een reisbureau. Zij kunnen je leuke dingen aan de hand doen. En als je wat gevonden hebt: kijk dan even op internet! Ik heb "ons" appartementencomplex ook op internet opgezocht. En op reiswijzer.nl gekeken of ze daar ook commentaren hadden over het complex. Ook een beetje gekeken hoe de omgeving is. Pas daarna heb ik geboekt.
Veel plezier met zoeken en boeken!
Groetjes, Cathy