Tips voor voeding baby?

Okee, ik heb nog een keer advies nodig ?want hier komen we er echt niet meer uit qua voeding voor onze meid van 7 weken. Het zit zo:

Ik ben na 3 dagen gestopt met bv, het ging gewoon echt niet. Kleine meid had enorm veel krampen en huilde hele dagen door. De fles ging rustiger en beter! Na 2 dagen kwamen de krampen weer terug en kon ze ineens bijna niet meer poepen (zat zelfs 2 keer bloed bij). Na 2 weken gewone voeding zijn we overgestapt naar extra care, waardoor de krampen minder werden én ontlasting beter. Meid kon alleen nog echt heeel veel huilen, slikken, hikken etc. Op aanraden van het cb toen jhbpm gaan toevoegen aan de voeding (1 schep op fles van 120+4, eerst 1 week 1/2 schep). Dit leek goed te helpen vanaf de hele schep sinds 3 dagen, na getop met vinden van de juiste speen. Nu zit ze echt ineens weer volledig verstopt en enorme krampen sinds gisteren. Ze gilt het uit als ze moet poepen en gisteren en vandaag ineens 3 keer ipv 1 keer wat ze normaal doet. Er zit ook zo veel lucht in haar buik en ze is zo hard aan het persen dat een sliert(lees:drol) er zo hard uit kwam dat die tegen de verwarming (1,5 meter afstand) kwam. Ik weet niet meer waar we goed aan doen hier. Nu de laatste 2 flessen zonder jhbmp gegeven, ze is wel iets rustiger, alleen tot een uur na de fles weer veel hikken en slikken en last.

Iemand tips? Wil ook het cb even vragen, maar ben ook heel benieuwd naar ervaringen/tips van andere moeders hier
 
Hè wat rot voor jullie meisje. Heb je de huisarts al gebeld? Als ik het zo lees, zou ik dat op dit punt doen.
 
Jeetje wat rot! Het klinkt of ze last heeft van verborgen reflux. Onze zoon kreeg hier last van rond de 5 weken (nu 9 weken). Wij gebruiken/doen het volgende en hij heeft nergens last meer van. Poept 1 a 2x per dag zonder moeite en is heel relaxt.
- voed een beetje rechtop en na de voeding 20/30 minuten ook rechtop houden. Bij het laten boeren niet op haar rug kloppen maar wrijven.
- geef liever vaker een fles met minder cc. Dus bijvoorbeeld niet 6x 120, maar 7x 100/90 en tussendoor nog een klein beetje.
- matras / box / kinderwagenmatras / babynestje etc schuin zetten
- jhbm 1 schepje in 120+4. Maak ik +/- 2 minuten voor ik het geef, dan kan het alvast ietsje dikker worden. Let op of je na het voeden symptomen ziet van reflux, hikken, nakauwen, veel slikken, zuur uit de mond ruiken. Anders kan je eventueel een beetje meer jhbm doen.
- smalle fles van dr brown, gezien dat ventiel zorgt voor minder lucht, dus minder kramp. Hierop zit speen 2 die een beetje is ingeknipt
- infacol voor de lucht in de maag en darmen en beter boeren.
- probiotica van golden naturals om de darmen sterk te maken (bij de etos kan je dat halen)
Het is wat veel, maar door die jhbm poepte hij slecht en was het harder met veel kramp tussendoor en dus veel krijsen. maar het is meestal maar voor een paar maandjes tot ze aan de vaste voeding gaan. Hopelijk helpt dit!
 
Terug
Bovenaan