tips voor waterpokken

Hallo meiden

Wat gebruikte jullie bij waterpokken ik heb nou de emulsie calendulan van vsm .
Ik weet niet of het nou echt help want milton klaagt over pijn .
Alvast bedankt groetjes lisette

Hoi Lis,

Mijn zoontje is er net vanaf, en wij hebben Lotio Alba gebruikt, kun je halen bij de apotheek (koste hier 5,60) en je moet het in de koelkast bewaren, het is tegen de jeuk en verkoelt tegelijk, je moet het van te voren schudden, er zit een soort talkpoeder in. Je kunt het verwijderen met baby-olie, het geeft nl. een witte sluier.
Verder lauw badderen, anders krijgen ze meer jeuk.

Menthol wordt afgeraden voor kindjes tot 2 jaar. Ik hoop voor je dat het gauw weer over is, hier duurde het best lang, zelfs pokken in zijn mondje waardoor hij niet meer wilde eten en drinken... Maar gelukkig gaat het hier weer goed. \

Ik gebruik nu calendulan voor het herstel van de huid, helpt prima,

sterkte, en liefs, Rina

Hoi Lisette
Fay heeft een maand geleden de waterpokken gehad en ik had ook vsm en nog iets wat je bij de apotheek kan kopen.
Het liep iets anders af, ze kreeg meningokokken over de waterpokken.
Wat heel ernstig was.
Gelukkig is het allemaal goed afgelopen.
Maar nu weer bij mijn verhaal te komen.
De kinderarts raadde juist al deze middeltjes af.
Omdat dat tot huid infectie kan leiden.
Alleen menthol poeder mocht er gebruikt worden.
Ik heb hem ook gezegd dat dit toch wordt afgeraden maar dit bleek dus niet waar te zijn.
De 2e kinderarts zei dit ook.
Dus pas op wat je gebruikt want een huidinfectie is echt dodelijk.
Ze had bijna een bloedvergiftiging opgelopen.
Ik zou gewoon mentholpoeder gebruiken en een nat baby billendoekje over haar mond leggen eventjes dat ze die stof niet kan inademen.

Succes het is echt een rotvirus.

Liefs Ilse mv Fay en Danique

Ze heeft 5 dagen in het ziekenhuis gelegen met een hele grote dosis antibiotica en heel haar romp lag open, het waren een soortje 2e graads brandwonen.
Je keek echt op haar vlees.
Het begon met een klein blaasje en dat werd steeds groter.
Dus mocht iemand dit ooit herkennen, meteen naar de dokter of de hp bellen.
Mij lieten ze niet komen naar het ziekenhuis terwijl ik midden in de nacht 2 keer gebeld had, ze vertelde me dat ik er maar sudocreme op moest doen.

Wat achteraf heel slecht was, maar ja wat doe je.
Hun hebben er verstand van.
De volgende ochtend, heel de nacht had ze gekrijst van de pijn.
Ik was zo bang en begreep niet dat ze me niet lieten komen.

Deed ik haar romper uit en heel haar rug lag open.
Ben meteen naar de huisarts gegaan en zo zijn we in het ziekenuis beland.
Echt een nacht merrie

hey lis,

Wat vervelend dat ze ziek en moe en vervelend zijn. en dat je het nu zat ben kan ik heel goed begrijpen. ik zat even op een site te kijken van waterpokken:
http://www.huidarts.com/cgi-bin/patinfo.pl?
cgifunction=form&fid=1024048873
misschien heb je er wat aan. ik hoop dat het snel weer over gaat!!
volgens mij kun je ook een soort menthol gel kopen en dat erop smeren.. anders zit alles onder de poeder. het verzacht de jeuk..
Veel succes en ik hoop dat het gauw over is!

Liefs, Christien

Hoi,

Mijn zoon heeft 1 maand geleden de waterpokken gehad, en toen heb ik ook eerst de calendulan emulsie gebruikt.
Ik kreeg ook de tip om hem in een zemelenbad te doen, zodat de blaasjes uitdrogen.
Dit heb ik overigens niet gedaan want toen ik het bij de drogist ging vragen kwam ze met wat anders aan.
Poxclin heet het, het is een verkoelende mousse die je over het hele lichaam mag smeren.
Dit middel is speciaal gemaakt om waterpokken minder te laten jeuken en sneller te  laten   verdwijnen.
Ik was er echt tevreden over en hij heeft nauwelijks littekens er aan over gehouden.
Zijn nichtje heeft het ook   gebruikt en zij had er ook veel baat bij.
Je kan het ook via internet bestellen, want er is ook een site van.
Het is wel behoorlijk duur 15,95 heb ik er voor betaald.

Groetjes Wildraak

Hallo meiden

Dank jullie wel voor de reacties. Ik heb mijn huisarts gesproken en die raad ook alles af omdat het maar voor een paar minuten werk volgens hem. Maar ik moet zeggen dat het er al een stuk beter eruit zie en dat er geen nieuwe bij zijn gekomen tot nu toe. Hij slaapt heel veel voor zijn doen.Ilse dat is daarom een heftig verhaal zeg bij welke hap was dat goes ?Ik vind het schandalig dat je zo afgepoeierd word zeker met je kind.. Welke kinderarts had jij?
groetjes lisette

Terug
Bovenaan