Tips voor weigeren fles?

Ik heb gisteren ook al een stukje geschreven, omdat onze dochter plotseling geen flesje (met moedermelk) meer wil drinken. Het is net alsof ze de speen niet fijn vind. Terwijl ze al ruim 6 weken af en toe uit de fles dronk. We hebben ook niets verandert.
Kan het zo zijn dat ze een andere speen moet hebben? Zo ja, wat is dan een goede bij het geven van borstvoeding?

Groeten,
Chantal (& Mirte 11w)

Esther heeft dat ook een week gehad, wilde ineens de fles niet meer, alleen nog maar de borst. Wat hebben we ons zorgen lopen maken, want ik was alweer aan het werk en het zou echt een probleem worden met mijn werk.

Van alles geprobeerd, en uiteindelijk hielp het om een andere fles te kopen met een andere speen, wij hadden een avent fles en hebben toen een difraxfes gekocht, die heeft een vrij kleine speen. Wat ook hielp was haar de fles geven terwijl ze in de wipstoel zat, na een paar dagen wilde ze toen ook wel weer op schoot de fles. En een beetje onvriendelijk maar ook effectief: zorgen dat ze flinke honger krijgt. Weet even niet meer hoe lang ze nou zonder een voeding mogen op die leeftijd maar dat kunnen ze je bij het consultatiebureau wel vertellen. O ja, en wat ook nog weleens werkte, was haar foppen: eerst een paar seconden aan de borst tot ze goed dronk, en dan borst eruit en snel de fles erin. Ze dronk gewoon verder, hi hi hi. Nou, veel succes, en het komt vast goed!

ps: volgens mij is er ook een pagina www.borstvoeding.com of zo waar tips op staan.

groetjes,
Anna

Ik ken het probleem. Mijn dochtertje weigerde helaas nog steeds de fles toen ik weer aan het werk moest, ookal dronk ze met 6 weken wel uit de fles.
Heel wat verschillende spenen versleten en uiteindelijk een speciale borstfles gekocht.
Toen ik aan het werk ging, dronk ze steeds kleine beetjes, verspreid over de dag.
Tips vind je op www.borstvoedingsforum.nl

Succes!
Brigitte

Mijn dochter heeft het ook gehad, ook ondanks dat ze met 5 weken wel uit een fles ddronk. Tot 10 weken hebben kids een zuigreflex en lukt het allemaal wel, maar daarna moet je het echt zeer regelmatig bijhouden , anders heb je de kans dat ze het weer afleren.

De tip die uiteindelijk bij mijn dochter werkte was dat je de speen van de fles diep genoeg in de mond moet steken. Een tepel komt namelijk tot aschter tegen het gehemelte en daar moet de speen ook komen, voor het zelfde gevoel. Met een hoop geduld en gepruts ging ze uiteindelijk uit de fles drinken.

De speen die ze het eerst accepteerde was een speen van difrax, met een soort ruwig laagje, niet zo'n gladde siliconen laag. Die kon ook goed ver achter in het mondje komen. Daarna de gewone gladde spenen van difrax en ten slotte de avent spenen en flessen.

Dat wilde ik graag, omdat ik daar heel veel van had van de oudste nog. Bovendien vind ik het avent systeem veel makkelijker dan dat van difrax; de flessen pasten op mijn kolf, ze passen met dop en speen in de magnetron, ze lekken niet, laten lucht in de fles zodat die niet vacuum zuigt en ze zijn later makkelijk om te bouwen tot tuitbekers en dat scheelt echt veel geld!

Terug
Bovenaan