<p>Hallo allemaal, ik was benieuwd naar jullie ervaringen / tips wat betreft zindelijkheidstraining. Onze zoon wordt over een paar maanden 2 jaar en dat leek me wel een goed moment om langzaam te beginnen met zindelijkheidstraining. Hij geeft op dit moment wel aan als hij een poepie heedt gedaan, waarschijnlijk omdat hij dan niet meer lekker zit Hij zegt dit dus als de poep er al uit is, maar ik ben al blij dat hij dat aangeeft We hebben al een potje thuis staan en die vindt hij ook hoogst interessant. Als ik bijvoorbeeld naar de wc moet, dan pakt hij snel een boekje en gaat dan op het potje zitten lezen (met luier en kleren aan). Voordat we hem in bad doen, proberen we hem zonder luier op het potje te laten zitten. Soms lukt dat, maar meestal staat hij al enthousiast bij de badrand te springen omdat hij er dan in wil Ik zat te denken of ik hem in de zomer zonder luier in de tuin zal laten rondlopen als we buiten spelen. Toen ik dat gister mijn man opperde als idee, keek hij verbaasd "en dan zit hij straks in de tuin te poepen.." Naja, daarom dus mijn vraag aan jullie: hoe hebben jullie dit aangepakt, tips en ervaringen zijn welkom. </p><p> </p><p> </p><p> </p>