tips voor zindelijkheidstraining

<p>Hallo allemaal, ik was benieuwd naar jullie ervaringen / tips wat betreft zindelijkheidstraining. Onze zoon wordt over een paar maanden 2 jaar en dat leek me wel een goed moment om langzaam te beginnen met zindelijkheidstraining. Hij geeft op dit moment wel aan als hij een poepie heedt gedaan, waarschijnlijk omdat hij dan niet meer lekker zit :D Hij zegt dit dus als de poep er al uit is, maar ik ben al blij dat hij dat aangeeft :) We hebben al een potje thuis staan en die vindt hij ook hoogst interessant. Als ik bijvoorbeeld naar de wc moet, dan pakt hij snel een boekje en gaat dan op het potje zitten lezen (met luier en kleren aan). Voordat we hem in bad doen, proberen we hem zonder luier op het potje te laten zitten. Soms lukt dat, maar meestal staat hij al enthousiast bij de badrand te springen omdat hij er dan in wil :D  Ik zat te denken of ik hem in de zomer zonder luier in de tuin zal laten rondlopen als we buiten spelen. Toen ik dat gister mijn man opperde als idee, keek hij verbaasd "en dan zit hij straks in de tuin te poepen.."   Naja, daarom dus mijn vraag aan jullie: hoe hebben jullie dit aangepakt, tips en ervaringen zijn welkom. </p><p> </p><p> </p><p> </p>
 
Zeker in de zomer lekker buiten laten lopen zonder luier! Potje in de buurt zetten en regelmatig vragen. 
En ja, dan plast en poept hij vast wel eens in de tuin, maar tuinslang erop en klaar! Beter dan in huis ?
Je kan hem ook een kort broekje aandoen, dan poept hij daarin wn moet je dat schoonmaken ipv de tegels. 
Ongelukjes krijgt hij toch! Het blijft een kwestie van oefenen!
 
En vooral consequent zijn. Dus hele week geen luier aan overdag. Ook niet naar supermarkt, ook niet naar dierentuin. Gewoon potje overal mee naar toenemen en ieder kwartier vragen. En belonen met stickers, vinden ze fantastisch! Als t na week niet blijkt te gaan, paar maanden wachten en opnieuw proberen
 
Wij hebben met mijn dochter destijds die net 2 was met mooi weer haar zonder onderkleding laten lopen. Potje was toen al wel geïntroduceerd maar nooit bloot op gezeten. 3 dagen lang vaak erop gezet en als ze een ongelukje had haar al plassend erop getild en ja ook veel gedweild maar na 3 dagen snapte ze het een was ze overdag zo goed als ongeluk vrij.
En consequent de luier uitgelaten ook als ik het dweilen ff zat was ?
 
Hartelijk dank voor de reacties :) we gaan het dan binnenkort maar eens uitproberen :) ben benieuwd hoe het gaat. Vanaf wanneer merkten jullie kinderen in de nacht dat ze naar de wc moesten? 
 
Mijn dochter had ongeveer 2 weken nadat ze overdag zindelijk was, dat ze ineens ‘s nachts wakker werd en zei dat ze moest plassen. Daarna nog wen week droge luiers en toen zonder luier.
Ze is nu bijna 3, en dus nu 2 maanden helemaal zindelijk. 
Maar bij veel kinderen duurt het ‘s nachts nog een tijd voordat ze ook ‘s nachts kunnen. Iedereen op zijn eigen tempo!
 
Terug
Bovenaan