tips voor zwangerschaps isschias?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,
ik ben nu 20 wkn zwanger, en heb vreselijk last van wat ze noemen "zwangerschapsisschias". Sávonds kan ik zowat niet meer fatsoenlijk lopen. De verloskundige zei dat de fysiotherapeut alleen maar tips kon geven, en verder niks deed. Maar het is knap lastig en zeker als je er al 1 rond heb huppelen van 1.5 (28-11-2006).
Wie kan me aan goede tips helpen?
Alvast bedankt!!

Destijds kneedde de fysio me "los", en dat hielp wel. Het liep van m'n stuitje tot op een gegeven moment onder m'n schouders. Zo'n bekkenband hielp ook wel aardig, al moet ik eerlijk zijn dat er weinig is wat écht helpt... helaas

ik heb het ook gehad rond de 20 weken en ging na fysio die masseerde het en ik kreeg wat oefeneningen mee o.a op je rug liggen benen op heup wijdte en dan de benen van ene kant na de andere slingeren dat de heupen los van de vloer komen of benen tegen elkaar en doen alsof er iets zwaars op drukt en toch je benen na benenden en weer omhoog krjgt

bedankt voor de tips meiden, maar inmiddels lijkt t nog erger te worden. Aan de andere kant ga ik t ook voelen. Dus ik ga de fysio maar bellen denk ik.

Hoi Marianne,

Probeer eens een osteopaat. Een kennis van mij heeft hier veel baat bij gehad ( na ook eerst een paar weken bij de fysio te zijn geweest).

Sterkte ermee.

Suus

Ok, bedankt voor de tips meiden.
Tot nu toe kan ik nog met de pijn omgaan, als ik maar niet te lang stil zit. Maar gaat het wel vanzelf over dan? Heb ik er geen last van straks bij de bevalling?
Groetjes Mar

Hoi Marianne, deze tips kreeg ik van iemand:

Luister naar je lijf, neem echt bewust rust!!
Als de pijn erger wordt ben je al te laat!!!
Verspreid dingen over de dag
Als je bed ligt laat je benen open vallen. Dus je ligt op je rug, trek je benen op en laat je knieen naar buiten vallen.

En google ff op cecile rost die schijnt erg goed te zijn!

Ester

Terug
Bovenaan