tips wandelwagen

Laat je goed voorlichten. Omdat ik de wagen bijna dagelijks ga gebruiken en nu al veel lopend doe (zoals boodschapjes halen, naar de beib etc) hebben wij voor een wagen gekozen die stevig was en een groter `mandje ` onder de wagen had. De binnenkant van de reiswieg was wasbaar en omdat mijn vriend en ik nogal van lengte verschillen hebben we goed gekeken of hij ook goed achter de wagen kon lopen. Er vielen er al verschillende af omdat hij met zijn benen tegen de onderkant aanliep. Dat zijn van die kleine dingetjes. We hebben niet zozeer gekeken naar uiterlijk, maar echt naar praktische zaken. Ook zijn we bij verschillende zaken geweest, om zoveel mogelijk verschillende adviezen te krijgen.

Laat je vooral niet leiden door het uiterlijk...... natuurlijk telt het mee maar wat het kan en hoe het rijd is het belangrijkste

idd wat ga je er mee doen, kan het handvat in hoogte, hoe stabiel (3 of 4 wielen)
wij vonden het belangrijk dat de bak kon draaien (anders kijkt de kleine altijd tegen de knieholtes :-(

wij zijn toen uitgekomen bij de bugaboo. toen een van de wienige welke dat kon en, 4 wielen had... en ik vond dat de lelijkste hahahaha

denk ook over hoe je ermee gaat reizen. Wij gaan bijvoorbeeld veel met de trein, dus ik wil niet een heel breed geval waarmee je het OV niet in komt.

De grootte opgevouwen is voor ons minder belangrijk omdat we geen auto hebben.

Ook kun je bij de kleuren bedenken of het een kleur is die snel vaal wordt in de zon. Volgens mij is dat vooral met bijvoorbeeld zwart en rood het geval. En minder met natuurlijke zandkleuren.

Wij gingen zonder verwachting, en ook eigenlijk zonder eerst goed nagedacht te hebben, gewoon de winkel binnen en zeiden dat we zagen dat er kinderwagens in de uitverkoop waren en zo goedkoop mogelijk er 1 wilde met zoveel mogelijk functies. Gelukkig hield de mevrouw geen verkooppraatjes etc. Ze liet ons gewoon een paar wagens zien en ermee lopen en zei dan wat de voordelen ervan waren en wat de nadelen vergeleken bij andere wagens. Uiteindelijk zijn we voor maar 180 euro geslaagd voor een complete kinderwagen van safety 1st (foto staat op Hyves). Is heel compact in elkaar te klappen en goed in hoogte verstelbaar. Kindje kan straks ook 2 kanten op zitten. 4 wielen en wij vinden het lekker lopen :)
Enige nadeel van het merk is dat er geen accessoires van zijn, we hebben dus bijv. geen voetenzak. Die kunnen we nog los kopen van Maxi Cosi want die past er wel in.

Wij hebben vooral gekeken idd naar:

1. Hoe loopt het?
2. Past ie in de auto?
3. Kan mama hem inklappen ( ben niet zo handig)
4. Is ie verstelbaar ( dus ook buggy enzo)?
5. Kleuren?
6. Prijs?

Uiteindelijk kwamen we bij de bugaboo uit. Ik vind hem veel te duur, maar hij loopt als een trein, is redelijk lichtgewicht, mooie kleur ( zilver/grijs) en je kan 'm gebruiken tot 4 jaar.

Succes ermee!
Da's ook een goeie trouwens, kan mama hem inklappen. Ik ben nu alweer vergeten hoe het moet dus hopelijk weet m'n vriend het straks nog haha!

Terug
Bovenaan