Tips weglaten fles van 23.00

Hoi Dames,

Onze zoon is bijna 21 weken en krijgt nu nog 5 flesvoedingen op een dag. Wij maken hem nu wakker voor de fles van 23.00. Laatst wouden we proberen hem door te laten slapen en werd hij wakker om 00.00 haha dus ook niet echt een succes. Hij wordt sinds kort ook wakker om 05.00 en dan wil die de speen hebben... daar ook tips voor? ?
 
Hoi hoi.
Wij hebben vanaf het begin af aan de fles om 23.00 helemaal niet gegeven. We deden de laatste tussen 7 en 8 en keken dan wanneer ze wakker werd. In het begin 01.00 uur. Dat is in 1.5 week gegaan naar 03.00 uur en na 4 weken 6.00 uur zo sliep ze ook al vrij snel door.

Het zal inderdaad misschien eerste dagen dan 00.00 zijn maar langzaam zal dat misschien 03.00 worden enzovoorts. Ons maakte het niet zoveel uit om in de nacht een keer wakker te worden.

Dit werkte voor ons meisje heel erg goed. Wie weet voor jullie ook of natuurlijk helemaal niet dat kan ook:)

 
Idd gewoon stoppen. Dan zijn er nachten dat hij om 0.00 of 1.00 komt, dan zijn er nachten dat het 4.00 is en dan is er ook ineens zomaar een nacht dat het 6.00 is.

Ik heb mn dochters nooit wakker gemaakt voor een fles. Ik keek gewoon wanneer ze kwamen die nacht. Sommige nachten was dat vervelend want dan sliep ik net zelf en dan werden ze wakker, andere nachten sliepen ze zomaar door tot 6.00!
 
Wij Maakte onze zoontjes ook wakker voor de fles van 23:00 zodat die niet in de nacht kwam en gewoon tot 6 doorsliep zodat wij ook nog een redelijke nacht hadden .
Ik ben in een keer gestopt met die fles . 
De 1e keer toen ik dat deed kwam die inderdaad ook om 1 uur snachts. 
Toen even een paar weekjes gewacht  en nog eens geprobeerd en toen sliep die wel door tot de volgende ochtend 
Ik zou het gewoon elke keer een keer proberen.  ?
 
Dankjewel voor jullie reacties! Fijn.
Moeten we dan nog wat veranderen qua voeding overdag? Nu is het
07.00 210+7
08.30 fruit hapje
11.00 210+7
15.00 210+7
17.00 groente hapje
19.00 210+7
23.00 210+7
 
Mijn zoontje is ruim 5 maanden en die krijgt 4x 210 + 7 schepjes. En 1 x fruit of groenten. Ik zou denk ik proberen om van die laatste 2 flessen 1 fles te maken. Dus rond 20.00-21.00 de laatste fles. Mits hij natuurlijk helemaal op gewicht is. In dat geval hoef je een kindje niet wakker te maken voor een fles.
 
Terug
Bovenaan