tips zindelijkheid?

Wie o wie heeft er tips voor mij over het zindelijk worden en dan voornamelijk het poep gedeeldte?
Mijn zoon van 2 jr en 4 mnd is nu sinds 2 weken helemaal zonder luier!
Dit gaat boven verwachting goed, zelfs onder het spelen! Maar nu hebben we het probleem dat hij niet meer poept..
Niet op de wc/pot, niet in zijn onderbroek (want gezegd dat dat niet de bedoeling is), niet in zijn middag luier (die overgens 9 vd 10 keer droog is), niet in zijn nacht luier (die vaak ook al droog is) en niet in een luier als we die om doen om te poepen...
Als we het erover hebben lijkt het wel alsof hij ineens niet meer hoeft! Terwijl ik hem nog geen 2 tellen daarvoor heb zien persen!
Wat zijn nog meer opties om te proberen?
 
jeetje, poept hij nu al twee weken niet meer? Daar moet je mee naar de huisarts hoor... Als het te lang in de darmen blijft kun je serieuze gezondheidsproblemen krijgen (die het zindelijk worden wat poepen betreft juist weer bemoeilijken)

Ik heb helaas geen tips, maar blijf er iig niet te lang mee aanrommelen!

succes...
 
Dat is lastig he, ik heb een dochter van bijna 3, die poept ook lastiger nu. Ze vraag keurig een luier, maar poept soms ook een dag of 2/3 niet meer. Zit echt tussen de oren.
Gewoon niet benadrukken, en laten gaan. Neem aan dat hij in die twee weken toch wel een paar keer gepoept heeft?

Groeten TP
 
Misschien anders met een jongetje maar ik nam mn dochtertje altijd mee, of beter gezegt als ik zelf ging liet ik de deur open. Dan kwam ze kijken en zag dus dat het heel normaal was, plassen en poepen. toen ze net zindelijk was had ik net als jou ook dat bezorgde gevoel met poepen dat deed ze eerst zeker elke dag en nu ook om de twee drie dagen. Wel zag ik dr 'terugtrekken' achter een gordijn of in en hoekje, vaak was ik dan al te laat... toen zijn we het samen gaan doen. gewoon op een moment dat ze meestal zich terugtrok ( was altijd zo na haar slaapje, na een koekje) zei ik kom nu gaan we even poepie doen, na 3x samen stuurde ze me weg...


Je zou ook nog kunnen proberen om op een afgezondert plekje een potje neer te zetten. Die van mij vond het potje vreselijk, dat was niet echt...

Ook als het eenmaal lukt, laat m zo'n boodschap uitzwaaien. T schijnt lastig te zijn om afscheid te nemen voor een peuter...

Zou trouwens die middagluier ook weglaten, wel zo duidelijk..

succes en heel veel geduld...
 
Terug
Bovenaan