Tips? ZOOOOOO Moe.... Ziek thuis en m'n werk?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Nou de titel zegt het al, ik ben zooooo moe! Ik  ben nu 9 weken en 3 dagen en ik weet dat het erbij hoort, maar ik moet mezelf echt dwingen om voor mijn dochtertje van 7,5 maand te zorgen want ik moet mezelf uit bed slepen. Ik heb me nu ook al 2 keer in 4 weken tijd ziek gemeld omdat ik het echt niet trek. Ik durf ook geen auto te rijden omdat ik bang ben dat ik in slaap val achter het stuur. (Ik moet een uur rijden naar mijn werk)
Heeft er iemand tips? Ik heb het trouwens nog niet verteld op mijn werk dat ik zwanger ben, ik wil er nog even mee wachten. Maar ze beginnen nu wel lastige vragen te stellen....

De zorg voor een kindje van 7,5 maand is opzich al vermoeiend zat, en dan ben je ook nog zwanger, in combi met een baan.

Ik zou het op je werk eerlijk zeggen dat je zwanger bent, anders wordt er toch alleem maar gegist en gepraat. Dan kunnen ze ook rekening houden met je, en voel jij je niet zo bezwaard.

Succes.
Sannes
mv Mila 19-2-06

Hi Wan,

Heel herkenbaar, dat moe zijn.

Zelf heb ik ervoor gekozen om het wel vroegtijdig op mn werk te vertellen. Ik kon toen direct gebruik maken van de regelingen die er voor bestaan. Zo heb ik me een tijdje gedeeltelijk ziek laten melden: ik kon toen een uur later beginnen en een uur eerder naar huis. Dat maakte voor mij veel verschil.

Ook is het zo, dat als je het je werkgever vertelt, je onder bescherming valt. je hebt dan meer rechten dan anders. Meer pauzes, indien nodig, geen overwerk meer, geen nachtdienst (of minder) en ook mag je niet ontslagen worden (met zw. als reden).

Ik zou het toch bespreekbaar maken, bijv. met een vertrouwenspersoon of iemand van PZ.
Je moet immers goed naar je lichaam luisteren. Jij en je kindje gaan voor alles!

Succes!
Dee

Hoi Wan,
Ik ben nu 14 weken zwanger van de eerste. Moest veel spugen en misselijk, slaap slecht enz. Heb het er graag voor over hoor. Vorige week naar de verloskundige geweest en die zei ook; goed naar je lichaam luisteren!!!!! Ik werk in de zorg en het is soms wel teveel, maar ja, ik dacht ga maar door, iedereen is moe als ze zwanger zijn. De verloskundige adviseerde tot de 16e week 50% te werken en mijn baas was het daar mee eens. Ben jij al bij de verloskundige geweest? Bel die anders en ik zou het ook op het werk vertellen (leidinggevende dan). Misschien vragen arbo in te schakelen?
Succes!

Hoi,
Ook ik ben zo ontzettend moe! Niet s'morgens hoor, maar nu, om 7 uur s'avonds. Kompleet kapot. Ik sta de hele dag alleen voor de zorg van mijn drie kids (7,4 en 1) en als ze allemaal in bed liggen, dan kun je mij dus echt opvegen. Ben benieuwd hoe lang ik dit nog trek? Helaas kan ik niet naar personeelszaken, ha,ha!
Ivy

Hoi!

Heel herkenbaar joh. Ik heb me afgelopen week ook ziekgemeldt op mijn werk door mijn zwangerschap (nu 9 wkn). Ik heb mijn baas ingelicht en houdt het voor de rest nog even stil. Dan weet iig hij wat er precies aan de hand is. Ik kreeg alle begrip overigens! Dat heeft me goed gedaan.

Groetjes enne.. succes..

Floor.

Terug
Bovenaan