Tips?

<p>Hoi lieve allemaal!</p><p>Mijn meisje van 4 weken krijgt borstvoeding.  Overdag gaat het perfect. Ze komt netjes om 3 uur en blijft na de voeding even gezellig wakker en slaapt dan weer tot we 3 uur verder zijn.   </p><p>Nu is het 's nachts een rommeltje ineens komt ze dan om de anderhaf uur à 2 uur , valt ze na een voeding in slaap en als ik haar dan neerleg begint ze te gillen dat ze nog meer wilt. Dit is iets wat ze overdag nooit doet.</p><p>Ik denk zelf dat het een soort clustermomentjes zijn maar heeft er iemand een tip om te zorgen dat ze die momentjes overdag of vlak voor de avond doet zodat er wat meer nachtrust is voor ons allemaal?</p><p>Liefs,</p><p> </p>
 
het klinkt idd als clusteren. 
je zou kunnen proberen om zelf het cluster moment in te plannen bijv vanaf 19u tot... kans dat ze daarna wat langer gaat slapen. het is voor zo'n kleintje heel normaal om snachts nog wat meer wakker te zijn.
Ga bijv lekker met je beentjes omhoog, pot thee wat eten en de afstandbediening op de bank zitten en bied je borst aan, en laat haar slapen aan de borst.
clusteren is niet alleen honger van eten maar ook(vooral) ook honger naar mama. 
probeer het een tijdje zo te doen om haar ritme te verschuiven. 
succes!
 
Heel normaal gedrag op die leeftijd. Helaas is het dag-/nachtritme dan nog niet op orde en kunnen ze dus 's nachts flink spoken. Wel heel vermoeiend en zwaar hè. 
Je kunt inderdaad bovenstaande tip eens proberen. Misschien lukt het daarmee om wat in het ritme te schuiven. Anders zit er helaas niet veel anders op dan je erbij neerleggen. Zorg dan overdag voor voldoende rust voor jezelf. Laat het huishouden aan iemand anders over, slaap mee met je kindje en eet en drink goed. Het wordt echt makkelijker!
 
Terug
Bovenaan