Tips

<p>Wie heeft er goede tips: ik denk er over na nu mijn meisje 13 maanden is om de box weg te doen ze zit er nauwelijks meer in! Ze heeft een loopstoel daar kijkt ze soms tv in maar die wordt onderhanden ook te klein. De box en loopstoel zijn nog wel fijn om haar even vast te zetten. Maar dan zit ze liever in de loopstoel dan in de box omdat ze dan afgeleid is door tv te kijken. Wie heeft er tips of hoe doen jullie het als jullie even willen poetsen of na boven moeten. En jullie hebben geen box of loopstoel meer?</p><p> </p>
 
Een loopstoel wordt afgeraden, zeker als je er zelf niet bij bent. Dit zou ik dus nooit gebruiken als ik niet in dezelfde kamer zou zijn. Ik nam mijn dochter altijd mee naar boven. Kon ze daar spelen waar ik was en als dat niet kon zette ik haar in haar ledikant.
 
Loopstoel nooit gedaan, ivm dat het slecht voor de heupen is. (Al denk ik dat een minuut of 10 per dag heus geen kwaad kan als ze al kan zitten en aan de hand stappen hoor). 
De box was met 7/8 mnd al weg. Die van mij vond er niks meer aan. Het was echt voor mij. Voor haar was het een gevangenis. 
Wij hebben gewoon de hele ruimte babyproof gemaakt. Tot op zekere hoogte. Alle dingen als medicijnen, scherpe objecten, batterijen, schoonmaakspullen, etc buiten handbereik. Ons mediakastje kan op slot. Verder magneetsloten op twee andere kasten aan de onderkant en een paar keukenkastjes. Alle stopcontacten beveiligd. En tierelantijntjes omhoog of weg. En zo hoeft ze ook niet zo vaak vast. 
Als ik even moest stofzuigen of wat van boven pakken ofzo, dan zette ik haar even in de eetstoel die toen nog een harnas had. Of ze ging mee. 
Maar sinds ze 1,5 is en kan lopen en begrijpen enzo, laat ik haar gewoon helpen of meelopen. Wc bezoekjes zonder toeschouwer zijn zeldzaam haha! Even gauw wat van boven pakken gaat nu wel. Ben ik er langer bezig, dan gaat ze even mee. Maar ze is nu (21 mnd) bezig te houden terwijl ik mn ding doe. Niet meer zo'n handenbinder. 
Ik ben er dus gewoon gewend aan dat mn kind toezicht nodig heeft. Ze leerde er heel veel van. Meer dan van in de box zitten. Ik heb mezelf en ons huis op haar aangepast.
 
Loopstoel nooit gebruikt. Box was hier met 9 maanden al weg. Als ik naar boven moest dan zette ik m'n dochters even in de kinderstoel aan tafel met speelgoed of ik nam ze mee naar boven en liet ze boven spelen met een bak speelgoed of knuffels. Traphekje dicht boven en dan kan er weinig mis gaan.

Verder liet ik ze beneden ook maar gewoon lekker rondkruipen. Alle gevaarlijke dingen weggehaald dus ze konden best even 5 minuten alleen beneden zijn hoor. Zodra ik een gil hoorde, rende ik snel weer naar beneden.
Poetsen deed ik vaak nog tijdens de slaapjes op die leeftijd, of gewoon terwijl ze een half uurtje speelden op de grond, dan poetste ik eromheen
 
Onze jongste is 9 maanden en wij hebben gisteren de box opgeruimd. Wij gebruiken hem amper en het neemt zoveel ruimte in. Als ik echt wat langer boven bezig ben, dan neem ik de kinderen mee en kunnen ze daar spelen. Dat deed ik altijd al met de oudste(nu 2.5). Als ik even snel wat ga ophalen van boven, dan laat ik ze gewoon beneden spelen. Daarnaast leren wij meteen vanaf het moment dat ze zich kunnen optrekken dat ze niet zomaar aan dingen mogen komen. Onze oudste heeft dit ook eigenlijk nooit gedaan, trok ook geen kasten open o.i.d. 
Wij zijn er persoonlijk dus niet van om alles uit het bereik te halen omdat ze ook moeten leren dat ze ervan af moeten blijven(de echt gevaarlijke dingen daargelaten. De stopcontacten zijn hier natuurlijk wel beveiligd en het gootsteenkastje is hier het enige kastje waar kinderbeveiliging op zit). 
 
En net als gebruiker hierboven zit bij ons ook alleen op het gootsteenkastje en het drankenkastje een klipje zodat die niet open kunnen. De overige kastjes gewoon aangeleerd dat ze er niet aan mogen zitten. In de vensterbank staan nog wel leuke dingetjes, maar op de salontafel bijvoorbeeld niet meer want dat werd echt steeds omgegooid tijdens het spelen. Op ooghoogte van de kinderen is verder niks onveilig, er staat alleen speelgoed. Soms zet ik wel eens een vaas met bloemen op de grond, ook daarmee geleerd dat ze er gewoon moeten afblijven en dat is nog nooit mis gegaan.
 
Dat is wel waar. Wij hebben ook wel aandacht besteed aan dat ze niet aan mijn boeken mag komen, of aan een paar spulletjes in die boekenkast. Er zijn een aantal keukenkastjes waar relatief veilige dingen in staan, zoals bakjes en pannen enzo waar ze ook van geleerd heeft dat ze niet alles tegelijk eruit mag trekken. Met babyproof bedoel ik echt de onveilige dingen die ik noemde. Maar ons servies staat bijvoorbeeld ook achter een slotje, omdat ik die mooi vind en gewoon niet stuk wil hebben :p 
Dat ze dat leren is ook enorm waardevol. 
 
 
 
Terug
Bovenaan