Loopstoel nooit gedaan, ivm dat het slecht voor de heupen is. (Al denk ik dat een minuut of 10 per dag heus geen kwaad kan als ze al kan zitten en aan de hand stappen hoor).
De box was met 7/8 mnd al weg. Die van mij vond er niks meer aan. Het was echt voor mij. Voor haar was het een gevangenis.
Wij hebben gewoon de hele ruimte babyproof gemaakt. Tot op zekere hoogte. Alle dingen als medicijnen, scherpe objecten, batterijen, schoonmaakspullen, etc buiten handbereik. Ons mediakastje kan op slot. Verder magneetsloten op twee andere kasten aan de onderkant en een paar keukenkastjes. Alle stopcontacten beveiligd. En tierelantijntjes omhoog of weg. En zo hoeft ze ook niet zo vaak vast.
Als ik even moest stofzuigen of wat van boven pakken ofzo, dan zette ik haar even in de eetstoel die toen nog een harnas had. Of ze ging mee.
Maar sinds ze 1,5 is en kan lopen en begrijpen enzo, laat ik haar gewoon helpen of meelopen. Wc bezoekjes zonder toeschouwer zijn zeldzaam haha! Even gauw wat van boven pakken gaat nu wel. Ben ik er langer bezig, dan gaat ze even mee. Maar ze is nu (21 mnd) bezig te houden terwijl ik mn ding doe. Niet meer zo'n handenbinder.
Ik ben er dus gewoon gewend aan dat mn kind toezicht nodig heeft. Ze leerde er heel veel van. Meer dan van in de box zitten. Ik heb mezelf en ons huis op haar aangepast.