tips?

A

Anoniem

Guest
wie heeft er tips tegen de hik. onze kleine, net een week oud kan behoorlijk, en lang hikken.

wie weet of bepanthen smeren niet schadlijk is. ik gebruik het na elke borstvoeding en hoef het er niet af te wassen als de kleine komt, maar nu hoorde ik laatst weer wat anders/ wie weet het?

Hoi,

Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleine!

Met het hik-probleem kan ik je niet helpen.

Maar als je een vervangend middel zoekt voor de Bepanthen: Purelan. Het is ook een zalf. Van het merk Medela. Ik heb het bij onze zoon ook gebruikt. Het is een natuurproduct. Verkrijgbaar bij apotheek en thuiszorgwinkel. (bij ons tenminste) Het kost ongeveer 7 euro. Je doet er lang mee. Het is vrij stevig, dus eerst even zacht wrijven tussen duim en vingers voor opbrengen.

Hoop dat je hier wat aan hebt.
Groetjes, Kat

Hoi Jarnos,

Gefeliciteerd met je kleintje! Ons dochtertje (nu ruim 4 maanden) had ook veel de hik. We zijn met haar naar een osteopaat geweest en die heeft haar behandeld, daarna hield het hikken snel op. Nu hikt ze heeeeel af en toe nog eens, maar dat hebben we zelf ook wel eens. Overigens zijn we niet alleen voor de hik naar de osteopaat gegaan hoor, ze had ook een voorkeurshouding. Maar hij meldde wel waar de hik vandaan kwam en dat hij het kon verhelpen, en dat heeft hij ook keurig gedaan. Succes ermee!

Groet,

Anouk

Hallo,
Voor de hik heb ik helaas geen tips. het heeft volgens mij te maken met de gulzigheid waarmee er gedronken wordt. Als je kindje flesvoeding drinkt zou je kunnen denken aan een fles met een speen met een kleiner gaatje. Maar ja als je borstvoeding geeft........
Mijn zoon had in mijn buik al 3 maal daags de hik......tja wat doe je eraan. Zover ik weet kan de hik geen kwaad, hooguit wat vervelend dus.
Over bepanthen, volgens mij is dat echt een totaal onschuldig product. gemaakt van wolvet en plantenspul. Mijn zoon heeft daar ook het nodige van binnen gehad omdat ik het op mijn kapotte tepels smeerde en hij is er nooit ziek van geworden ofzo. Ik denk dus dat het niet zoveel kwaad kan.

Groetjes Lillian

Mijn dochter had in het begin ook vaak de hik. Nu niet zo vaak meer. (ze is nu 31/2 maand)

De kraamverzorgster zei dat je er weinig aan kon doen.

Soms wil even extra aan de borst leggen voor een paar minuutjes wel helpen, dat was haar advies.

Dan hield het bij mijn dochter wel op, meestal.

En over bepathen.
Tegen mij werd gezegd dat je dat er eerst af moet wassen, omdat er een nootachtig ingrediënt in zit?! En daar kunnen de babys op reageren. Ik weet niet zeker of dit klopt.

Je kunt ook moedermelk op de tepel smeren.

Terug
Bovenaan