tips

hallo meiden
ik lees zo af en toe mee en heb ook een tijd gehangen op de andere forums. Maar waar ik precies 'thuis' hoor weet ik niet. ik hoop dat julli wat tips hebben. sinds januari 2003 gestot met de pil en in december was ik zwanger, helaas werd die droom weggehaald aangezien ik na 11 weken een miskraam kreeg. Nu zijn we weer flink bezig om opnieuw zwanger te worden, alleen iedere menstruatie wordt steeds pijnlijker (dit herkennen jullie zeker weten). Nu weet ik wel dat ik zwanger kan worden (of het blijft zitten is een tweede). maar voor mijn gevoel gaat de tijd dringen. ik ben nog geen 30, maar in nov 2002 kreeg ik een ms aanval en ik wil zo graag een kindje voordat ik weer nieuwe aanvallen krijg en ik straks voor de keuze kom e staan medicijnen voor de ms of kinderen.

Mijn vraag aan jullie wat zijn goede adviezen om zwanger te raken. mijn cyclus is ongeregeld van 27-32 dagen. ik doe nu weer een ovulatietest. en volgens mijn ha moeten we niet te vaak vrijen om te voorkomen dat er te weining zaad over is. dus we doen het op het moment wanneer de test positief is en dan na 36 uur en dan de dag erna.

waar dient clomid precies voor, om de vruchtbaarheid te bevorderen? of?
ik wil toch graag een afspraak maken bij mijn ha voor een doorverwijzing maar wat willen we dan? een spermatest? een samenlevingtest.

zouden jullie wat adviezen kunnen geven. als ik hier volgens jullie niet thuis hoor (omdat ik al eens ff zwanger ben geweest) let me know.
liefs simoon

Hoi Simoon,

Zo te lezen bij je hier in dit forum goed hoor! Welkom! We weten zeker wel hoe het voelt, je zult hier denk ik veel herkenning vinden. Ik heb zelf al 2 mk's (miskramen) achter de rug en loop ook bij de gyn. Dus je hoeft hier niet weg te blijven omdat je zwanger geweest bent.

Mijn advies:
Je kan het best rond je vruchtbare periode om de dag klussen (=vrijen),zo benut je die dagen het best. Dat is niet slecht voor het zaad. En weet je echt niet wanneer je eisprong is dan kun je ook de hele cyclus om de dag klussen.
Zelf heb ik geen ervaring met clomid maar het is een hormoonpreparaat om je eisprong te bevorderen (gebruikt door vrouwen met onregelmatige cycli en/of geen eisprong hebben).

Gezien je medische situatie zou ik vragen om een verwijzing naar de gyn zodat jullie geholpen kunnen worden met het zwanger worden. Ik weet niet precies wat voor behandeling ze geven aan vrouwen met ms maar wellicht is IUI een idee????? Dat zou je met de gyn moeten bespreken.

Ik hoop dat je gezellig bij ons blijft en snel zwanger bent!!!

Veel succes,
Liefs Claudy

Hoi Simoon,
Je bent aan het juiste adres hoor meid.
Welkom hier en ik hoop dat je veel verdriet maar veel meer vreugde kunt delen met ons.
Heel veel succes,
Ang...

Hoi Simone,

Ik hoor hier niet (meer) thuis ben inmiddels zwanger. We zijn 1,5 jaar bezig geweest, het eerste jaar gebeurde er niets (met gebruik ovu testen)tenminste ik denk dat het wel raak was maar misging voordat ik ongi moest worden. Bij precies een jaar ben ik naar de ha gegaan. Deze vond me nog jong (ik was 31 en vond dat niet) moest temperaturen (2 maanden) en mijn man een zaadtest. Temperaturen gaf me een goed beeld van mijn cyclus, maakte het klussen ook makkelijker te plannen. Uitslag zaadtest was ok en uit het temperaturen bleek dat ik een goede cyclus had. In de tijd dat ik heb getemperatuurd (dus langer dan de 2 manden) ben ik 3 x zwanger geweest maar dat is ook 3x misgegaan. Ik ben toen naar de ha gegaan en heb aangegeven dat ik wilde weten waarom het niet bleef hangen. Ik ben toen naar de gyn doorverwezen.

Daar heb ik (en mijn man) een chromosomenonderzoek moeten doen (de uitslag duurt overigens 3 maanden! Dit kon gelukkig worden versneld vanwege mijn zwangerschap) en mijn hormoon gehalte zou op dag 22 en 24 (oid) gestest worden. Dat hormonen verhaal hoefde niet meer want ik was weer zwanger en dat is blijven hangen (nu 38 weken).

Als ik jouw verhaal lees ben je nog niet bij de gyn aanbeland. Als ik jou was zou ik al wel een doorverwijzing vragen (ook met oog op je situatie), het duurt bij ons erg lang voordat je bij de gyn terecht kan (elke keer ca. 6 weken voor een volgende afspraak).

Temperaturen helpt ook en je ziet dus niet alleen wanneer je eisprong is maar ook of je temeratuur lang genoeg na de eisprong hoog blijft.

Volgens mij (maar dat weet ik niet zeker) bevordert Chlomid de eisprong.

Bij doorverwijzing naar een gyn zal de gyn bepalen op basis van je verhaal wat een handig vervolg traject is. Wij wilden zeker geen IVF, en dat heb ik gezegd, maar de gyn gaf aan dat dat ook helemaal niet nodig was omdat ik wel zwanger werd. Een samenlevingstest was ook niet nodig.

Kortom gewoon door laten verwijzen, ik zou alvast beginnen met temperaturen en wellicht dat je voor de eerste afspraak met een gyn ook al de zaadtest hebt kunnen laten doen, dat scheelt tijd.

Wat wellicht ook een forum voor je is is zwanger worden na een miskraam.

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn verhaal. Veel sterkte en succes!

Terug
Bovenaan