tips ??

beste mensen,

ik heb een dochtertje van 14 maanden en ben haar aan het leren uit een tuitbeker te drinken, maar het lukt haar echt niet, ze krijgt er nix uit en kauwt op het tuitje wat kan ik hier aan doen of begin ik te vroeg ??
want ze drinkt al wel heel lang uit een pakje drinken met een rietje.
iemand tips ?? alvast bedankt.

groetjes wendy

Hoi hoi

Ik heb eendochter van bijna 3 en een zoon van 8 maanden. Mijn dochter dronk pas uit een tuitbeker toen ze ongeveer 15 maanden was. Ze kreeg er ook niks uit. En net wat jij schreef, ze dronk al wel uit een rietje. Ze kreeg er gewoon niks uit. Op eens kon ze het wel.

Mijn zoon dronk met 5 maanden al uit een tuitbeker. Hij heeft meer zuigkracht. Het verschilt gewoon per kind. Ik zou me er niet al te druk om maken. Zolang ze genoeg drinken binnen krijgt, is het goed.

Groetjes Ria

Hoi,
Waarom zou je je dochter uit een tuit willen leren drinken als het met een rietje goed gaat? De techniek voor een tuitbeker is anders dan met een rietje. Daarnaast is drinken met een rietje iets beter voor de mondmotoriek dan een tuit.
Als je nu een tuitbeker met antilek ventiel gebruikt, kan dat nét de oorzaak zijn van het  moeizame  drinken. Je hebt dan meer zuigkracht nodig dan zonder antilek-ventiel.
Er zijn verschillende rietjes-bekers op de markt: van Nuby een rietjesbeker met antilek-ventiel. Het nieuwste model (met een ovaal rietje) hiervan zuigt makkelijker dan het oudere model (met een rond rietje). Het nieuwste model is o.a. bij Etos verkrijgbaar. Bij andere drogisterijen heb ik alleen oude modellen  gezien. Daarnaast heb je van Tupperware een rietjes beker. Het is een gewone beker met een deksel waar je een rietje in kan doen. Deze gebruik ik thuis (met en zonder rietjes). De nuby-beker gaat mee voor onderweg.
Succes!

hallo
ik heb een helleboel tuitbekers geprobeerd, want mijn zoontje kon ook nergens uitdrinken.
wel met een zacht mond stukje zoals van nuby.
maar rietjes bekers zijn ook handig.
groetjes

Terug
Bovenaan