Tips?!

A

Anoniem

Guest
Hé ladies,

nu k 35 weken zwanger ben, dienen zich hier en daar toch wel wat kwaaltjes aan.
Zo had ik vreselijk last van maagzuur, vocht in mijn benen en exceem.
Voor het vocht en exceem doe ik straks mijn beklag bij de vk.
Tegen het zuurbranden ben ik vanille vla gaan eten (was tip van een vriendin). Wat een uitkomst zeg! Een paar happen en het was weg! Misschien helpt het niet bij iedereen, maar voor mij was het een hele uitkomst.
Wellicht heeft iemand er iets aan.

Verder nog iemand tips voor iets???????

Groetjes G.

Ik heb zelf gelukkig nog geen last van dat soort vervelende kwaaltjes. Er is trouwens wel een middeltje tegen maagzuur dat je tegen de zwangerschap mag hebben, dat heet geloof ik Antagel en kun je zonder recept bij de apotheek krijgen. Een vriendin van mij nam ook steeds een paar hapjes vanillevla en kwam zo nog lekker een paar kilo aan de laatste weken .
Verder schijnt selderij vochtafdrijvend te werken, maar volgens mij is er niet echt veel aan te doen.
De vorige zwangerschap hield ik ook geen vocht vast, dus ik ga er vanuit dat het deze keer ook niet gaat gebeuren.

groetjes,
Ikke mv 1 & ?

Voor vocht: minimaal 2 appels eten per dag en komkommer. Wat bij ook helpt is 's morgens voordat je maar wat eet een glas water te drinken.

Voor een goede stoelgang; meusli met   volle yoghurt als ontbijt. En veel drinken natuurlijk, maar ik krijg zelf, als ik teveel water drink hoofdpijn. Dus wissel ik af.

Ik ben benieuwd naar meer tips........
Francien

Ik heb zo nu en dan ook last van brandend maagzuur en bij mij werkt de vanille vla ook perfect.

Ik heb ook verschrikkelijk last van zuurbranden. De meeste middeltjes hiertegen mag je gewoon hebben. Ik heb nu de standaard Rennies en dat werkt prima.

Tegen vocht: goed drinken om het vocht juist af te kunnen voeren, kussentje onder je voeten als je gaat liggen, niet te lang stilstaan en ik heb gehoord dat bleekselderij nogal goed werkt.

groet,
Jinny

Terug
Bovenaan