Beste Mamajo75,
Mijn naam is Petra Schouten en ik werk als freelance journalist voor het maandblad Ouders van Nu. Ik heb afgelopen week een spoedopdracht gekregen.
Voor een emotionele portretserie in Ouders van Nu ben ik op zoek naar vijf pasgeboren baby´s (niet ouder dan twee weken) van negen pond of zwaarder. Moeder en kind worden samen thuis gefotografeerd. (in het kraambed) De baby´s mogen niet ouder zijn dan een week of twee. Nou las ik op het forum dat jij en net bent bevallen van een jongetje en dat Yannieck bijna vijf kilo woog. Mijn vraag is of je (jullie) zouden willen meewerken aan deze productie? In principe hoef je niet veel te doen. Je wordt kort telefonisch geïnterviewd. Wat ik wil weten is of vooraf wist dat hij zó zwaar zou zijn? Of hij broertjes of zusjes heeft die ook zo zwaar waren? Of je op zag tegen de bevalling? Of Yannieck op de natuurlijke manier is geboren? Welke maat hij draagt? Of je veel spullen (maatje 50-56') in huis had? En zo ja, wat je ermee heb gedaan? En hoe de buitenwereld reageert op jouw zoon (Wat een flinkerd, Hollands welvaren) etc..Het gaat echt om een beeldproductie. De tekstjes bij de paginagrote foto zal niet langer zijn dan 120 woorden. Ik weet niet of je vaker Ouders van Nu leest, maar afgelopen maand stond er eenzelfde productie van mijn hand in OvN, deze ging over afscheid van de borstvoeding. Dan weet je een beetje welke kant ik op wil.
Als het je leuk lijkt om mee te werken, mail dan je gegevens en een foto van jullie twee naar petraschoutentekstproducties@gmail.com.
Je mag ook bellen voor meer info. Ik ben te bereiken op 0654684069. Ook al het je niets lijkt, hoor ik het graag. Dan val ik je niet meer lastig.
Bedankt voor het lezen van deze mail. En ik hoop iets van je te horen.
Groetjes,
Petra Schouten
freelance journalist
0654684069