Tips?

Hallo meiden,

Waarschijnlijk zal ik in de nabije toekomst hier wat meer mee komen schrijven. Mijn man en ik gaan de medische molen in, heel spannend hoor!

We zijn afgelopen donderdag bij de huisarts geweest en na wat simpele vragen kregen wij gelijk een doorverwijzing naar het ziekenhuis. We zitten inmiddels in ronde 15! 's middags gelijk het ziekenhuis gebeld en we konden nu donderdag al terecht, helaas kunnen mijn man en ik niet dus een afspraak gemaakt voor donderdag de 24ste (Nov) bij de fertiliteitsarts. Best snel toch?

Hebben jullie misschien wat tips voor ons, wat te vragen of zeggen en kunnen jullie mij een idee geven wat te verwachten bij zo'n eerste gesprek?

Dank jullie wel! Liefs Lynn

Hey Lynn,

Tja wat kan je verwachten van een eerste gesprek...
Wij hadden toen als eerst een gesprek over hoelang we al aan het proberen waren om zwanger te worden.
En of ik weleens ovulatietesten had gedaan en wat hiervan de uitslag was.
Misschien eventuele temperatuurlijsten meenemen?
En mijn man had al een zaadonderzoek via de huisarts laten doen en de uitslag hiervan had onze huisarts doorgegeven aan het ziekenhuis.
Ook krijg je de algemene vragen over jullie gezondheid en dergelijke.
Nou meis ik wens je in ieder geval heel veel succes de 24ste.
En ik hoop dat ze iets kunnen vinden waar het aan kan liggen dat jullie nog niet zwanger zijn.
Misschien dat ze er dan wat aan kunnen doen.
Ik hoop dat je wat aan m'n reactie hebt...

Liefs Marielle

Hallo Marielle,

Dank je wel voor je reactie! Eigenlijk zijn het zo'n beetje dezelfde vragen als die onze huisarts al heeft gesteld....

Ik hoop ook dat ze iets kunnen vinden, dan kunnen we weer verder of dat ze natuurlijk niets vinden en wij tot de categorie behoren waarbij het 'gewoon' langer duurt. We wachten rustig af.

Liefs Lynn.

Volgens mij is jouw situatie een beetje vergelijkbaar met die van ons omdat je nog geen onderzoeken hebt gehad.

Ruimte om heel veel vragen te stellen hadden wij niet. Achteraf snapte ik dat ook, want zo'n arts kan nog niets zeggen zonder onderzoeken.

Wij kregen allebei een vragenlijst met je algemene gezondheid, SOA's, leeftijd overgang moeder, seksleven, echt alles komt voorbij.

Vervolgens kreeg ik een temperatuurkaart mee en mijn man een bakje ;-) Ik moest 2x bloed laten prikken (1ste keer een week na een positieve ovulatietest en 2de keer de 2,3 of 4e dag van je nieuwe cyclus) Ik krijg nog een echo als we terug komen voor de uitslag en een inwendig onderzoek.

Ik baal nu alleen enorm. Normaal zit ik met mijn cyclus op 35 dagen, maar nu kom ik waarschijnlijk uit op 39 dagen. Zul je net zien! En ik helemaal blij vertellen bij de arts hoe regelmatig ik ben.

Bovendien moet ik dan 3 dagen voor onze afspraak bloed laten prikken en ik ben bang dat ze dan nog niet de uitslag heeft. Nou ja, niets aan te doen.

Succes de 24ste! Laat het allemaal een btje op je afkomen. Echt voorbereiden kun je niet.

Liefs,
Roos

Hai Roos,

Jij ook bedankt voor je berichtje!! Jij hebt toch vandaag je NOD? Ben wel een beetje benieuwd of je een testje hebt gedaan?

Jeetje, wat een vragen hé? Nou ja, dat is maar goed ook. Dan krijgen ze tenminste een goed beeld! Ik heb ook echt een regelmatige cyclus van 28 dagen, alleen de afgelopen 2 rondes zit ik op 30 dagen maar goed...Ik laat het indd maar op me afkomen maar ik ben gewoon een beetje nieuwsgierig wat we kunnen verwachten. Vind het wel spannend! :)

Ik wens jou ook heel veel succes! Liefs Lynn

Ik had gisteren mijn NOD, maar weet al dat ik niet zwanger ben. Dat is dus ook mijn probleem. 7 dagen voordat ik echt mijn ongi heb, dus dat het echt doorbreekt, verlies ik 1 dag helder rood blood en vervolgens 6 dagen bruin bloed. Ik kan er de klok op gelijk zetten. Het begon zaterdag, dus ik ben vrijdag echt ongi met alle krampen en ongemakken die erbij horen.

De zenuwen van het afwachten heb ik eigenlijk dus nooit gehad.

Dit heb ik wel verteld bij de gynaecoloog en toen begon zij direct over mijn progesterongehalte, maar die onderzoeken ze bij iedere vrouw die niet zwanger kan worden.

Ik ben dus heel benieuwd wat er uit de testen komt. Ik moet de 23ste, dus kan het je nog net vertellen voordat je zelf de afspraak hebt.

Fijn hè dat we zo gelijk lopen ;-)

Liefs,
Roos

Hai Roos,

Ik kan me goed voorstellen dat je benieuwd bent naar de uitslagen.... spannend hoor!

Wat gek van je ongi maar aan de andere kant weet je wel hoe het zit.... Ik ben benieuwd naar je verhaal, laat je het me ff weten de 23ste?

Fijne avond! Liefs Lynn.

Hey lynn, het lijkt me als jullie tot de catagorie onverklaarbaar behoren dat het extra moeilijk is. Omdat het dan geen reden heeft zeg maar. Maar in ieder geval heel veel succes met de mmm. Liefs Marielle.

Terug
Bovenaan