tips?

hey dames,

Ik heb al even niets meer laten horen, sorry! Ben sinds 3 weken weer aan het werk. Erg leuk, maar stiekem ook erg vermoeiend. Helaas gezien onderstaande. Er zijn ergere dingen, dat realiseer ik me heel goed, maar het breekt een beetje op..

Laura is nu 16 weken en sliep vanaf 6 weken door zonder in de nacht wakker te worden (22.30-06.30). Hier waren we heel blij mee en ze deed het heel goed! Sinds 4 a 5 weken wordt ze echter 3 to t6 (ergste geval 9) keer wakker voor haar speentje! Om 18.45 krijgt ze de laatste fles en gaat ze zonder moeite om 19.00 slapen. Om 22.00 uur maken we haar wakker voor de laatste fles. Ze krijgt 5 x 200 cc aangeboden. Hier drinkt ze dan misschien 70 cc van om 22.00 uur om verder te slapen. We leggen haar weg en ze is meteen in dromeland. Alleen halverwege de nacht begint dan de ellende... We hebben van alles geprobeerd: andere luiers, rijstebloem in laatste fles etc.. Ze heeft geen honger (ze blijft rustig tot 08.00 wachten met de volgende fles, meestal slaapt ze dat uurtje weer). Het vervelende is dat ik weer aan het werk ben en mijn concentratie een beetje te wensen over laat... Ik heb een functie waarbij ik behoorlijk analytisch bezig ben, dus niet echt handig... Bovendien een leuke reorganisatie voor de deur, dus moet wel goed werk leveren.

Hebben jullie misschien tips om haar door te laten slapen? Iets waar ik niet aan gedacht heb? Badje voor slapen gaan, babymassage (we volgen een cursus) heeft ook geen effect.. We gebruiken de puckababy al. Zonder is het echt niet te doen...

Ik hoor het graag van jullie! Heb het bericht ook al bij de sep en okt mama's geplaatst. Wie weet heeft iemand een gouden tip :)

Liefs J

Hoi Jacqualine,

Sara heeft rond de 14 weken hier ook last van gehad.
Na 3 nachten hebben we besloten om haar te laten huilen (ze werd weer wakker om 3.00 uur en had geen honger). Dat duurde de eerste nacht 20 minuten, de nacht erna 10 minuten, etc. Na 4 nachten was het over.
Wel hebben we ervoor gezorgd dat we wisten dat het niets ernstig was en geen honger. Maar ze had zelf besloten dat ze wakker was en wilde spelen.

Het klinkt misschien hard en kostte me ook erg veel moeite, sliep zelf daarna niet meer. Maar Sara is nu overdag ook veel vrolijker omdat ze meer uitgerust is met de hele nacht weer slapen.

Jeetje wat vervelend zeg.
Zo vaak s'nachts eruit is zeker niet makkelijk!

Er zijn speen knuffels op de markt (beste idee van Nederland) die zijn vrij zwaar waardoor de speen beter in de mond blijft. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar hoor er wel goede verhalen over.

Hoop dat jullie snel weer lekker kunnen slapen.

Liefs

Sepp is ook sinds 2 dagen om 5.00u wakker. Waarschijnlijk omdat hij eerder naar bed gaat. Hij valt gewoon in slaap om 17.00u. En dan moeten we hem wakker maken voor de fles van 22.30u.
Vannacht was hij helemaal blij toen ie mij zag. Toen ik hem alleen de speen gaf, vond hij dat niet leuk. Hem eten gegeven en de fles ging helemaal op. Terwijl hij al weken om 22.30 de fles krijgt en dan doorsliep tot minstens 6.00u.

Vandaag om 18.00 om bed gelegd, hopelijk slaapt hij iets langer door, want ik moet maandag weer werken! Als je eenmaal weer door kunt slapen, is een gebroken nacht 10x erger!

Hopelijk duurt het bij ons niet nog weken.... Heftig vind ik dit.

Jacqueline: Gebruik jij de Puckababy Mini? Ik gebruik nog de Piep, maar ik kan binnenkort overstappen naar de Mini. Kan Laura al met haar armpjes uit de zak slapen?

Succes met de nachten. Ik heb verder geen tips, helaas...

Vannacht heeft ze weer doorgeslapen tot 07.20! Moet wel bekennen, dat manlief en ik oordoppen hebben ingedaan... Horen dan zacht gejammer niet, maar echt gehuil wel! We zijn niet wakker geweest :).

Ik gebruik de piep ook nog! We hebben de mini ook aangeschaft, maar deze is echt nog heel groot. Laura heeft inmiddels maat 62 en soms 68, dus heel erg klein is ze ook niet. We hebben geprobeerd om haar zonder puckababy te laten slapen, maar dat was geen succes. Ook niet in een slaapzakje.

Succes met werken maandag. Zal wel heel erg wennen zijn! Het lijkt wel of ze het aanvoelen, ha ha. Een kleine week voordat ik weer ging werken, werd Laura ook steeds weer vroeger wakker! Ik hoop dat het bij jou meevalt!

Dan kan ik waarschijnlijk ook nog even wachten met de Mini. Sepp is een kleintje. Hij kan 56 nog aan. Ligt er wel aan van welk merk het is.

Wel fijn dat ze weer langer heeft geslapen. Sinds 2 dagen is Sepp om 6.00u wakker. Ben benieuwd hoe het gaat nu we vanavond de tijd gaan verzetten én volgende week werken!

Terug
Bovenaan