Tips??

Ha daar ben ik weer..ach gooi er maar meteen een paar in.

Onze kleine meid heeft nu 7 flessen van 100 cc en komt om de 3 uur (maken we wakker) en s nachts zit er vaak 4 a 5 al tussen.
Maar hoe gaat het nou ook al weer precies over dat ze door gaan slapen...(dat ik het niet meer weet)..

En onze eerste dochter vind haar zusje geweldig maar ind het alleen heel moeilijk als ik weg loop om haar in bed of uit bed te halen/ brengen.
Ze loopt me dan achterna en kom ik handen te kort.
Probeer haar uit te leggen dat zbeneden moet wachten maar dat is tot op heden nog geen succes.
Hoe doen andere mama`s dat?
OOk wordt ze s nachts wakker als haar zusje huilt.
Heel vreemd want bij het KDV slaapt ze met 4 andere kindjes en reageert daar niet op.
Dus als ik onze kleine meid hoor dan weet ik niet hoe snel ik haar eruit moet halen, bang dta ik de nadere ook wakker maak.
Maar dan krijg je dus dat ik maar met 1 oog slaap zeg maar.
Dus we hebben nu afgesproken dat zevanacht voor hte eerst (haar kleine zusje) in haar eigen kamer gaat slapen en cold turkije moeten we maar even door heen denk ik..in de hoop dat de oudste er aan wend...

Iemand ervaringen mee?
Tips??

Ik heb zelf twee jongens van nu bijna 4 en bijna 3. Ik ben over 5 weken uitgerekend van nummer 3. De oudste liet ik altijd meelopen naar het kamertje van zijn broertje. Ik vertelde hem wat ik ging doen en liet hem iets doen (bijvoorbeeld de speen vasthouden of de luier). Hij vond het geweldig om me te helpen bij de verzorging van zijn broertje. Ook nu ben ik weer van plan om de twee kids te betrekken bij alles wat ik doe. Leg uit wat ik doe en waar ze kunnen helpen laat ik dat toe. De oudste werd in eerste instantie ook wakker van de tweede, maar ik legde hem altijd terug in bed legde uit waarvoor de baby huilde en gaf hem een knuffel. Daarna ging ik naar de baby en gaf hem zijn voeding of verschoonde hem als dat nodig was. Overdag vind ik het prima dat ze helpen maar 'snachts blijven ze in hun bedje liggen. Ze hebben hun rust hard nodig. Verder maakte ik de baby nooit wakker voor zijn flesje (voeding). Ik liet de baby zelf het ritme bepalen. We waren daardoor vrij snel af van de nachtvoeding en dat hielp ook bij het slapen van de oudste. Ook nu ben ik weer van plan om de kleine het ritme van de voeding te laten bepalen. er moet natuurlijk wel een aantal uur tussen de voedingen zitten maar over het algemeen ging dat bij de oudste twee goed. Ik hoop dat je er wat aan hebt en succes met je kinderen. Geniet ervan.

Hoi,

Ik ben over ruim 10 weken uitgerekend van ons tweede kindje.
De oudste is dan 4,5 en ik wil haar ook overal bij betrekken..
Ik dnk zelf dat dat beter is dan dat e alles alleen gaat doen,of ze wakker gaat worden s'nachts heb ik geen idee van normaal kun je een bom laten ontploffen naast haar dan slaapt ze nog door...

Ik wil je heel succes wensen,maar probeer de oudste overal bij te betrekken en eventueel te helpen als dat kan.
Hoe oud is ze??

Ik sluit me aan bij de bovenstaande reacties! Het is idd het beste om je oudste overal bij te betrekken. 's Nachts zou ik het idd doen zoals arnest159 beschrijft. Even naar haar toe gaan en weer heerlijk onder de "wol" stoppen.
Bij de nachtvoeding zou ik ook de baby het ritme laten bepalen. Des te sneller ben je misschien van de nachtvoedingen af. Als je ze wakker gaat maken, geef je haar zelf een bepaald ritme. Onze oudste sliep vanaf dag 1 's nachts door en we kregen het advies om haar dan ook niet wakker te maken! (ze kreeg wel borstvoeding)
Succes en vergeet niet te genieten van je kinderen ;-)

Mijn oudste is nu 15 maanden en hij is er nu al aan gewend dat hij even moet wachten als ik met de kleine bezig ben. Die is nu 1 maand oud. Het went vanzelf bij ze hoor. Ik zeg er inderdaad ook wel bij wat ik ga doen en dat ik zo terug ben bij hem.

Over de nachten: Als ze net geboren zijn mogen ze maximaal 6 uur achter elkaar slapen. Elke maand mag daar een uurtje bij. Heeft met het vochtgehalte in de hersentjes te maken en het glucose in het bloed. Dat kan dan erg laag worden als je ze langer laat slapen.

Wij zitten nu op 6 voedingen en 5 minuten voor de tijd van de fles wordt hij wakker. Helaas is dit dus ook om 4 uur 's nachts. De oudste ging met 4 weken 's nachts door maar denk dat deze dat voorlopig nog niet gaat doen. De eerste weken is het allemaal een beetje rommelig met wakker worden van je andere kindje, maar ook dat gaat vrij snel over hoor!

Terug
Bovenaan