Tips???

Beste aanstaande moeders,
ik ben ook een aanstaande april moeder.... het is mijn eerste.
ik vind het allemaal best spannend.... heeft iemand misschien tips voor mijn hoe je bepaalde dingen kunt doen ofzo? ik heb echt geen idee wat me allemaal te wachten staat...
zo staat eten me ontzettend tegen, iemand misschien een tip hoe ik me ontbijd kan vervangen?? ik probeer nu vaak kwark of yoghurt.maar dat staat me tegen

Groetjes een aanstaande 1 april mama

Gefeliciteerd!

Het is altijd een gedoe die eerste 3 maanden, vooral als je niet lekker bent. Het is zoeken naar wat je smaakt. Zo lustte mijn zusje alleen nog maar soesjes. De rest lukte gewoon niet en hield ze ook niet binnen, die leefde dus op gebak ed. Haha!
Iets lichts... een beschuit met jam oid kun je proberen.

Over wat je allemaal te wachten staat:
* rond 9 weken krijg je een intake en eerste echo, maak maar vast een afspraak bij je vk in de plaats waar je woont.
* bloedonderzoek
* vragen rond prenatale screening: wat wil je wel en niet. Je krijgt een boekje mee naar huis en ze adviseren je ook wel. Ik zou zeggen: als er geen familieziektes zijn, laat het dan lekker voor wat het is. Wij hebben zelfs geen 20-weken echo gedaan, die echo is ook wel erg mooi... misschien toch een reden om te doen.
* na de echo kun je je aanmelden voor de kraamzorg, doe dit bij je zorgverzekeraar.
* elke maand controle, wat na 5 maanden 1 x in de 2/3 weken word en de laatste maand elke week.
* af en toe urine onderzoek en hb meten
* uitzet van de baby moet je zelf gaan klaar maken, wij deden dan ongeveer na 25 weken zwangerschap. Van je kraambureau krijg je een boekje met een lijst van dingen die je echt moet hebben. Ook tov de bevalling.
* Verlof: wil je met 34 of met 36 weken met verlof? Regel dit op tijd met je werkgever. Wil je nog ouderschapsverlof opnemen?
* Hoeveel wil je gaan werken nadat je bevallen bent, of wil je helemaal stoppen?
* Rond 34 weken een voorlichting over de bevalling.
* Rond 37 weken kennis maken met de kraamhulp

Nou... ik heb al een groot deel aangesneden lijkt me... zo kom je al een heel eind. En bedenk: 9 maanden duren lang en je doet elke keer een klein beetje! Wat is begin erg belangrijk is, is je zorgverzekeraar melden dat je zwanger bent en je al aanmelden bij de kraamzorg.

Succes!

Hoi Boelmpje27,
Bedankt voor je bijdrage!! ik heb er wel veel aan, afspraak bij VK heb ik al gemaakt en eerste echo moet ik morgen even doen was vandaag te laat met bellen.

Butterfly1 ik heb me al op gegeven bij moeders voor moeders... dat vind ik een goed doel, en is een kleine moeite

Terug
Bovenaan