tiramisu alla baby

A

Anoniem

Guest
Thijs is gek op lange vingers, en omdat hij bijna jarig is,vroeg ik me af, of jullie misschien een lekker ideetje hebben zoals tiramisu alla baby. Wilde zelf al eens de cacao vervangen door aardbeienjam ofzo. Hebben jullie al eens zoiets geprobeerd?   Vind het erg leuk om zoiets aan te klussen, maar kan wel wat ideen gebruiken, zodat het niet te zoet wordt. groetjes Wendy

Pff, moeilijk, ben wel benieuwd of er crea-bea mama's zijn die een dreumestaart hebben gemaakt!

Wat natuurlijk wel kan zijn die kant en klare bodems, beleggen met vers fruit en of een potje olvarit als fruitvulling?

Kzag dit via google:

Kinder Tiramisu
Ingrediënten (voor 2 personen)
8 lange vingers
2 eetlepels diksap aardbeien en kersen of exotische mix
2 eetlepels water
2 dl vanillevla
1 dl slagroom
1 theelepel suiker
2 theelepels Johannesbroodpitmeel
Bereiding
Leg vier lange vingers naast elkaar op een bordje. Vermeng de diksap door het water en verdeel dat over de lange vingers.
Klop de slagroom met de suiker en Johannespitmeel, door de slagroom. Pitmeel en suiker in een kom oen en met de handmixer op stand 1 mixen totdat de room stijf is. Doe de vla in een kom en meng de slagroom erdoor.
Verdeel op de bordjes wat vla met room over de lange vingers. Zet de bordjes een uur in de koeling voordat je ze opdient.
Je kunt ook nog verse vruchten zoals aardbeien of ananas op de lange vingers leggen voordat je de slagroomvla erop doet.

Mijn dochter Sanne van bijna 3 vindt dit het lekkerste toetje dat er bestaat!
Het is echt een aanrader !!!!!!!!!!

Denk dat ik zoiets maar ga proberen, dacht eerst aan mascapone en jam mengen ofzo. Met verjaardagen maak ik altijd alles zelf, zo maak ik ook altijd pletskeskook, zoals dat bij ons heet. Was me wel nog aan het bedenken over het eten 's avonds. Denk dat het gehaktballetjes in tomatensaus wordt met stokbrood. Groetjes Wendy

Terug
Bovenaan