Tiramisu, mag je dat?

Hoi meiden,

ik hoorde gister dat je tiramisu niet mag eten tijdens de zwangerschap omdat hier rauwe eieren in verwerkt zitten. Ik ben nu 8 maanden zwanger, wist dit niet en heb het zeker 3 keer gegeten.....
Weten jullie of het waar is dat dit niet mag?? Ik kan het nergens vinden namelijk...
 
Mag je inderdaad eigenlijk niet hebben nee, ivm. de rauwe eieren!

Nou, je moet het maar zo zien, je wist het niet, nu wel, dus niet meer doen, maar het heeft tenminste wel gesmaakt!

Is mij ook gebeurd met mousse au chocolat!

Niet jezelf gek maken, je kunt het nu toch niet meer veranderen!
 
hi jacky

dat mag je gerust eten hoor.
van rauwe eieren kan je hooguit (zelden) een salmonella voedselvergiftiging krijgen. kan merk je zo want dan ben je hondsziek. maar die bacterie is daarentegen niet schadelijk voor je babytje.
alleen dus heel vervelend voor jezelf.
lekker eten dus!!

groetjes sandy
 
Hoi Jacky,

Rauwe eieren zijn inderdaad niet goed om te eten als je zwanger bent. Eieren kunnen namelijk Salmonella-bacterien bij zich hebben. Bij verhitten gaan deze bacterien dood. Van rauwe eieren zou je dus ziek kunnen worden. Zwangere vrouwen zijn hier wat gevoeliger voor (net als bejaarden en jonge kinderen) en je kunt er flink ziek van worden (voedselinfectie). Je wordt dan vrij kort (binnen paar dagen) na het eten ervan ziek (misselijk, diarree etc.).
Maar of er in elke tiramisu rauwe eieren verwerkt worden, weet ik niet. De tiramisu die je kant-en-klaar in de supermarkt koopt is volgens mij gemaakt met gepasteuriseerde eieren en dus geen probleem. Alleen in restaurants zou je het waarschijnlijk het beste even kunnen vragen of er rauwe eieren in zijn verwerkt voor je het besteld.

Groetjes, Nana 41w+5d.
 
Volgens mij is het grootste probleem met rauwe eieren dat je er evt. zelf ziek van kunt worden (salmonella?). Ik geloof niet dat het direct schadelijk is voor je kindje. Maar wel beter van niet dus.
 
Als je van die voorverpakte uit de winkel hebt is het niet erg, volgens mij. De eieren die daar in zitten zijn op de een of andere manier toch bewerkt, anders zou het niet zo lang goed kunnen blijven.
Versgemaakte kan je bij mijn weten inderdaad beter niet meer nemen nu (erg he? ik vind het ook zo heerlijk!)


Kiki
 
Er zitten rauwe eieren in (verse) tiramisu, maar er zit ook likeur in (vaak amaretto), dus kun je dat niet eten tijdens de zwangerschap. Er zijn wel gebakvarianten van, daar zit geen alcohol in en ook geen rauwe eieren. Dus dat kan weer wel. Ze smaken net iets lekkerder, omdat ze niet zo zwaar smaken als het toetje door de amaretto
 
Terug
Bovenaan