tiramisu

Hallo meiden,

Even een vraagje. Ik weet dat je geen alcohol mag drinken tijdens de zwangerschap maar hoe zit het met toetjes e.d. waarin  alchohol verwerkt is? Ik had er gisteren even geen erg in en toen ik dus heerlijk mijn tiramisu zat op te eten voelde ik me er niet lekker bij. Weet iemand van jullie of dit ook schadelijk is?

Groetjes en liefs

Petra

Hoi Petra,

volgens mij is het niet de alcohol in tiramisu die schadelijk is, maar tiramisu is gemaakt met rauwe eiwitten die wel schadelijk kunnen zijn, 1 keertje kan denk ik geen kwaad maar voortaan toch maar laten staan...

groetjes,
Wolfer

Ik heb de tiramisu op 2e kerstdag ook laten staan... Vooral de rauwe eieren daarin kunnen schadelijk zijn..

Maar er zijn nog genoeg andere lekkere toetjes!!!

Katja

Hoi hoi,

Volgens mij ligt het er wel aan of het een zelfgemaakte tiramisu betreft, of kant en klaar uit de winkel. Bij de tiramisu uit de winkel kan je op de ingredienten-lijst bekijken of er gebruik is gemaakt van gepasteuriseerd ei of niet.
Als je er echt "verslaafd" aan bent en het heel graag wilt eten; in de (betere) supermarkt is gepasteuriseerd ei te koop! Hiermee kan je zelf aan de slag om een tiramisu te maken.

Groetjes Marieke

Haha bedankt meiden, ik zal ns opletten wat er op de verpakkingen staat allemaal. Maar ik ben gelukkig niet verslaafd aan tiramisu hahaha ik voelde me alleen niet lekker vanwege de alcohol omdat ik het in mn buik voelde en toen dacht ik ineens oeps dat is vast niet goed als het er in verwerkt is, vandaar dus.

Groetjesss

Terug
Bovenaan