Tja hulp gevraagd, hoe naar bed brengen... En waarschuwing: UIT BED KLIMMEN!!

Dringend hulp gevraagd....
Ik zat vanavond aan de telefoon en Feline hadden we net naar bed gebracht. Ze was aan het huilen, maar goed het was echt tijd om te slapen.
Hoor ik ineens een bonk boven me, daarna hard gehuil, dus ik ben maar naar boven gelopen. Doe ik de deur open: Staat Feline daar te krijsen, allemaal bloed uit haar neus.... Na de snee in haar lip van zondag (wat er al weer mooi uit begint te zien) ben ik met weer rot geschrokken.
Er lag een kussen onder haar matras ivm de middenoorontsteking, dus ik dacht dat ze daarom uit bed kon klimmen. Dus die meteen weggehaald natuurlijk.
Feline mee naar beneden en even tot rust gekomen en toen opnieuw naar bed. Ik ben erbij gaan zitten en daar was ik wat blij om, want het lag dus niet aan het kussen dat onder het matras lag. Ze kan dus gewoon haar been de lucht in gooien en dan op de rand van het ledikant leggen en dan wurmt ze zichzelf er over heen. Echt ik had nooit gedacht dat dit kon, zeker Feline niet, want ze is nog geen 90cm en heeft niet echt lange benen of zo.
Toen haar ledikantje omgebouwd (kan de zijkant uit en hebben de spijlen vervangen voor een plank) en opnieuw naar bed gebracht. Ze gaat staan krijsen, stampvoeten en gooit haar speen door de tent (dat hoorde ik van de andere kant van de deur). Dus ik ben samen met haar op een matras gaan liggen op haar kamer en toen ze sliep weggegaan.
Nu zegt Dennis dat het natuurlijk niet zo kan zijn dat dit elke avond nodig is. Maar ik weet niet wat we dan moeten doen. Ik wil alle veiligheid voor ons meisje en ook dat ze gewoon lekker slaapt in haar eigen bedje.
Ik heb trouwens al van alles weg gehaald van haar kamer en de deurklink omhoog gezet. En uiteraard zitten de traphekjes beide goed dicht. Maar nu ben ik bang dat ze daar ook overheen klimt.

Wie o wie heeft advies hoe en wat. Naar bed ritueel doen we op dit moment al wel. dus een vaste volgorde.

groetjes Mariska (die bezorgdheid enzo de mindere kant vind van het mama zijn..... pffff)

Hey meiske,

Jij zal je wel rot geschrokken zijn. Dit is ook een van mijn angsten eigenlijk hoor dat die kleintjes uit bed klimmen. Ik denk dat je er goed aan hebt gedaan om 1 kant van je ledikant weg te halen en denk niet dat je die nog terug   moet zetten. Slaapt Feline niet in een slaapzak? Of deed ze dit klimmen met slaapzak aan?? Zoniet dan zou ik haar toch in een slaapzak leggen dat scheelt bewegingsruimte. Ook dek ik Rik strak in (ook wegens zijn bonken). Dus dat hij niet makkelijk eruit kan. Verder denk ik dat je gewoon je ritueel als anders moet aanhouden, want als je dat nu ook verandert snapt ze er misschien niets van. Ik zou proberen niet bij haar te gaan liggen (makkellijker gezegt dan gedaan hoor), maar een vriendin van mij haar dchter is nu 3,5 en mijn vriendin moet dus nog steeds savonds naast haar gaan liggen anders slaapt ze niet. Nou dan maar huilen en krijsen, maar geen mogelijkheid dat ik ernaast ga liggen tot ze volwassen zijn haha.

Meiske hoop dat het eenmalig was en dat je haar vanavond weer ekker op bed kan leggen.

Liefs Saskia
mv Rik 20 mnd

Hoi Mariska,

Wat ben jij weer geschrokken zeg!!! Het zit je ook allemaal ff niet mee!!!
Ik ben ook altijd bang dat ze uit bed klimmen (al doet ze dat nog niet), maar het zit toch altijd in mijn achterhoofd.
Vanochtend voor het eerst dat madam haar slaapzak open heeft gekregen.... Nou dat wordt leuk straks..hihi..

Maar om ff terug op jou "probleem" te komen.. Het eerste wat in me opkomt is een ander bedje.. dus een grote meidenbed. Dan kan ze er gewoon uitklimmen zonder dat ze zich bezeerd. Misschien nog niet wat je in gedachte had, maar denk er eens over.
Voor de rest heb ik helaas geen tips voor je.

Heel veel succes meid en hou ons op de hoogte, want jouw kind is vast niet de enige die uit zijn bedje gaat klimmen.

gr. Ilone

hoihoi,

schrikken is dat he. Slaapt feline niet in een slaapzak? want dan klimmen ze er moeilijker overheen. Tja en als ze met slaapzak en al er overheen gaan klimmen dan is   het tijd voor een ander bed denk ik.

ik zou er echt niet naast gaan slapen want voor je het weet wil ze  niet anders. Gewoon even doorzetten (makkelijk gezegd ik weet het) zonder er naast te liggen. Wij hebben ook altijd zo'n schrikbeeld van een kind van vrienden van ons voor ogen. Die sliep altijd bij hun in bed en ging dezelfde tijd als papa en mama naar bed maar slaapt nu (hij is 10!!!) dus nog 9 van de 10 keer naast mama. Dat wilde wij dus echt nooit dus hebben ze bij ons altijd in hun eigen bedje op eigen kamertje geslapen en zijn we er nooit naast gaan liggen.

succes he

groetjes chimene

Hoi Mariska,

Vervelend hoor! Raar van die kleintjes he? Dan willen ze wel slapen, omdat ze moe zijn, maar dan klimmen ze er toch nog uit en gaan dan stampij staan maken.

Lotte slaapt ook in een slaapzak, maar ik weet uit ervaring dat kindjes op een gegeven moment toch ook echt met slaapzak en al over het hek heen klimmen. Ik denk dat je er goed aan hebt gedaan om de zijkant van het ledikant er af te halen, het is alleen maar gevaarlijk als ze er overheen klimt.

Ik ben bang dat ik je weinig advies kan geven verder. Feline zal er nu aan moeten wennen dat ze haar bed uit kan, dat doet ze ten slotte zelf. Wel vervelend dat ze dat precies nu doet terwijl je bijna uitgeteld bent. Hopelijk past ze zichzelf aan voor die kleine vent er is!

Groetjes, Marisa

Hey Maris,

jij zul idd erg geschrokken zijn ja! Denk ook dat je er goed aan heb gehad de zijkant eraf te halen. Dan kan ze zonder problemen uit bed, of zie ik dat verkeerd?
Dylano slaapt al in een groot bed, dus die kan er zo en zo uit. Ook hij is hier al een aantal x uitgevallen, (zo'n bedsteun helpt nix). Toen zijn we ons ook doodgeschrokken. Vant weekend ook nog... Hij kon zowat niet meer aan lucht komen, zo erg was ie geschrokken. Zijn neusje in nog wat blauw.
Ik denk dat onze kids het zo wel moeten leren.. Pijn is nou eenmaal niet fijn.

Sterkte met je meissie!

Liefs Deb.

Hallo,

Ik zou de kleine gelijk in een peuterbedje gaan leggen.
Bij deze dan ook een waarschuwing voor iedereen wiens kind uit bed klimt, mijn broertje is op leeftijd van 8 maanden ook uit bed geklommen en door een hersenbloeding overleden.
Nou zijn onze kindjes weer wat ouder maar moet er niet aan denken dat ze verkeerd terecht komen.

Groetjes Angelina

hoi

jeetje wat zul jij geschrokken zijn zeg
ik heb misschien wel een tip
mijn broertje klom ook altijd overal uit en was ook nooit in bed te houden
en 'k weet nog dat hij werd vast gemaakt in bed zodat hij er niet uit kon klimmen maar wel draaien....... mijn moeder heft aan zijn slaapzakken aan de zijkanten een knoop aan gemaakt en met knoopgat-elastiek (wat ook meestal in broeken zit) maar dan wat breder onder het matras door gedaan en zo kon hij toen wel bewegen maar niet uit bed klimmen, moet het natuurlijk niet te strak onder het matras door..... dus misschien een idee ??????

liefs ilona

Terug
Bovenaan