Hallo allemaal,
Gelukkig mocht ik vanmorgen meteen voor een controle echo komen en wederom was alles goed. Pfff. Wat een stress toch weer. Wel heeft de verloskundige dringend geadviseerd om voorlopig halve dagen te gaan werken omdat het zo niet goed gaat. En straks doe ik echt te veel en gaat het echt fout. Dus ik heb mijn werk gebeld. Zag er tegenop, want er is daar zoveel gedoe dat dit er "ook nog wel bij kan". In plaats van dat er gezegd werd "wat vervelend voor je, maar maak je niet druk om je werk, dat is ons pakkie aan" werd er flink doorgevraagd over het waarom en hoelang dan en welke uren wel en niet (terwijl ik dat al meteen heel duidelijk zei). Zucht. Nou denk ik nog makkelijker "zoek het maar lekker uit". O ja, ze wilde ook nog weten vanaf wanneer het in zou gaan. Nou, per direct natuurlijk. Duh. Ach ja.....
Het voelt aan de ene kant een beetje als falen. Ik ben nu ruim 11 weken zwanger en ik moet het nu al rustig aan doen. Aan de andere kant: jammerdebammer, op mijn werk is voor veel mensen de stress de laatste maaden zo hoog opgelopen door allerlei incidenten en miscommunicatie en gedoe en gehannes (valt niet anders samen te vatten dan op deze manier) dat het niet gek is dat ik dat nu gewoon er niet bij kan hebben. Als alles daar nu koek en ei was en alles goed zo lopen, dan zou het al schelen. Maar een deel van het personeel is voortdurend bezig om de rotzooi van anderen op te ruimen en de schade binnen de perken te houden zonder dat je er maar een greintje waardering voor krijgt. Dat is niet ontspannen werken. Daarnaast is het ook fysiek nog wel pittig. Ik loop en sta bijna de hele dag, ook ben ik een docent. Bij mijn vak zit je gewoon niet op je luie kont achter een bureau. Ik althans niet.
Vanmorgen werk is dus tot hooguit kwart over een en daarna ga ik naar huis. Rustig aan doen.