To be or not te be...

A

Anoniem

Guest
Nu we allemaal (bijna) in het 3e semester van de zwangerschap zijn aangekomen ben ik wel nieuwsgierig naar jullie ervaring.

Ook al is het  misschien niet je eerste zwangerschap, graag zou ik willen weten: is het tot nu toe een meevaller of tegenvaller geweest?

Tuurlijk gaan we de leukste periode nog in, de komende 3 maanden
Maar ben toch wel benieuwd, kom maar op!

Mijn eigen ervaring:

Op zich enorme meevaller, heb erge mazzel gehad denk ik, geen last van ochtend ziekte etc. Toch mag ik graag baas zijn in eigen lichaam. Zwanger zijn is leuk, maar niet het ultieme genot voor mij. Dus doe mij maar de 'not' te be. (Uiteraard ben ik mij erg bewust van het feit dat ik mazzel heb dat ik zwanger kán zijn, laat ik dat voorop stellen)!!!!

Groetjes

Ik vind het heerlijk om zwanger te zijn. Geniet van dat ukkie in mijn buik, het getrappel, heerlijk! Tot nu toe voel ik me nog prima. De eerste weken ben ik best misselijk geweest, maar dat hoort er bij. Het tweede  trimester is toch vaak het fijnst, dan voel je je optimaal, je buik gaat groeien maar zit nog niet in de weg, en je voelt je kindje lekker bewegen. Het laatste  trimester  wordt weer  zwaarder, vooral op het  eind.  
Ik merk dat ik nu wat meer (en eerder) last krijg van kwaaltjes dan tijdens mijn vorige zwangerschap. Ik heb bijvoorbeeld wat sneller last van mijn rug (niet zo gek met een peuter van 21 mnd, die ik nog regelmatig optil).
Gelukkig slaap ik nog goed, maar dat zal binnenkort wel minder worden. De vorige keer sliep ik de laatste weken erg slecht en dat gaat je dan wel opbreken. Maar nog 8 weken en dan ga ik alweer met verlof.
Ik geniet er in elk geval met volle teugen van.

Vandaag werd het kraampakket bezorgd en toen moest ik toch even terug denken aan mijn vorige bevalling (echt een top bevalling!). Ben heel benieuwd hoe het deze keer zal gaan en of ik weer thuis kan bevallen.

liefs,
Ikke mv 1 & ? (26 wkn & 5 dgn)

Een absolute TO BE!!!

Ik vind het heerlijk om zwanger te zijn en heb ook het geluk dat beide zwangerschappen vrij probleemloos verlopen (behalve dan de kleine zwangerschaps kwaaltjes).
Al moet ik zeggen dat deze zwangerschap toch iets zwaarder is dan mn eerste, maar das niet zo gek: toen zat ik in de bijstand, woonde in bij mijn ouders en had nog geen peutertje rondlopen! Nu heb ik een studie, een eigen huisje en een lekker veeleisend jochie rondlopen, dus logisch dat ik wat eerder moe ben en eerder last van mn rug krijg...

Maar toch vind ik het absoluut GEWELDIG om zwanger te zijn: zo mooi om te merken wat er allemaal in je lichaam verandert en hoe je kleine van week tot week weer andere dingen voelt doen (zoals het nieuwste beweginkje; duidelijk de hik).

Alleen al om het zwanger zijn zou ik er zo nog 4 bij willen (maar ja daarna komt de opvoeding en verzorging.... voorlopig houd ik het maar op twee!)

Liefs Nika

Bij mij is het een beetje dubbel... ik ben nog steeds aan de medicijnen voor de misselijkheid maar toch geniet ik wel van dat getrap en gedraai in mijn buik..

alleen heb ik soms het probleem dat ik te ongerust ben..als ik het een tijdje niet voel bewegen in mijn buik of als ik op mijn zij ga liggen denk ik: doe ik hem geen pijn?

En natuurlijk hoort sex er ook nog steeds bij en daar heb ik het op zich soms ook wel moeilijk mee omdat ik bang ben dat we hem pijn doen..dus wat dat betreft vind ik het fijner als ik bevallen ben denk ik, neemt veel onzkrheid weg.

Ik ben nu 26 weken en nog steeds zo beroerd dus ik wacht voorlopig wel met een tweede hoor haha...even genieten van hoe het leven er ook alweer uitziet zonder misselijk te zijn...

hier ook nog een foto van mijn buik :p hij wilt niet echt meegroeien terwijl de kleine wel goed groeit..Maar ik heb me er al bij neergelegen dat ik niet mag pronken met mjin buik haha...

http://www.blackbunny.nl/fotos/0/0/2/000288_03.jpg

Dan maar zo...want foto doet t niej

Hier:   To be AND not to be.

To be: want het is natuurlijk geweldig om zwanger te zijn, je kindje in je buik te voelen bewegen, je buik met de dag groter te zien worden.

Maar....

Not to be: ivm de misselijkheid (die nu gelukkig over is), de spataders (erg pijnlijk), de vermoeidheid en de stemmingswisselingen!!!

Gelukkig weten we waar we het voor doen, maar eh... ik verlang er al naar om weer van die buik etc. af te zijn. Nu is dit dan ook alweer de derde, bij de eerste dacht ik er echt wel anders over. Maar toen had ik ook geen last van allerlei kwaaltjes.
Zucht, het is ook nooit goed he?? Weet best dat er veel vrouwen zijn die al jaren proberen zwanger te worden heeel graaag al die kwaaltjes op de koop toe zouden willen nemen. (Daarom probeer ik maar ook niet al te veel te klagen, natuurlijk ben ik super gelukkig met deze derde zwangerschap!!!!!)

Liefs Renata.

Terug
Bovenaan