Tobben, tobben, tobben

Al enige tijd tobben we hier behoorlijk met onze kleine beer.
Hij is al langere tijd behoorlijk aan het hoesten (alsof ie een zware brandaris rookt) dit ging/gaat niet over.
Ermee naar de ha geweest en omdat hij piepte op de longen zijn puffers voor geschreven.
Echter na ruim 2 weken zagen we geen resultaat dus zijn we ermee gestopt. Maar kleine beer hoeste wel "vrolijk" verder. Dus 2 weken later toen het nog niet over was weer naar de ha en kreeg toch te horen tja dit is ons beleid en daarmee moet je toch door gaan en dan kijken we in het voorjaar weer verder.
Ik een beetje afgedropen want ik voelde me toch niet prettig bij dit alles.
Want waarom piept een baby?
Is er misschien een allergie aanwezig?
Is het gewoon een verwaarloosde verkoudheid?
Is hij gewoon erg gevoelig op de luchtwegen?
Komt het misschien door zijn neus en/keelamandelen?
Allemaal vragen die ik niet of niet voldoende beantwoord kreeg....
Erg jammer....
Later attendeerde mijn tante me erop dat de ka heeft gezegd dat als er wat met jochem was dat ik terug mocht komen dus zo gezegd zo gedaan.
We zijn vorige week terug geweest en ook de ka hoorde jochem piepen op de longen en ook hij wil weten waar het vandaan komt.
Dus er werd een longfoto gemaakt en er werd bloedgeprikt :-( Op allergieen enz
Gisteren belde de ka met de uitslag foto was goed, er zijn geen allergieen aangetoond. Wel een verhoogd bezinksel wat duidt op een infectie maar was niet dus danig hoog dat het zorgwekkend is of dat er iets mee gedaan moest worden.
Wrs is het een combi van verwaarloosde verkoudheid en gevoeligheid van luchtwegen, nu moeten we puffen wanneer jochem benauwd is dus op aanvraag zeg maar.
Verder ipv gewone melk soyamelk dit geeft minder slijmvorming dus minder hoest prikkels en zijn drinken toch wat verdikken ivm de reflux die mogelijk toch weer wat opspeelt door het groeien.
Over 2 maanden weer controlle....
Voor nu hoop ik dat het zo goed gaat komen want we slapen inmiddels al 7 weken geen nacht meer door!!!!
Verder zei de ka ook dat wanneer er wat met jochem is op dit gebied dat we hem gelijk moesten bellen en niet naar de ha hoeven!

zo dat was het weer een heel verhaal....

liefs louise

toch wel fijn dat je altijd bij de ka terecht kunt, hopelijk kun je idd wat slaap gaan inhalen maar bovenal hoop ik dat je kleine man zich snel beter gaat voelen

So wat een verhaal, ik had al een deel meegekregen op fb.
Ik hoop so voor jullie dat jullie mannetje snel opknapt en lekker doorslaapt, want ik kan me voorstellen dat dit je echt opbreekt!
En idd fijn dat je altijd bij de ka terecht kan en serieuws genomen wordt!

Heel veel beterschap en hou ons op de hoogte hoe gaat de kleine en met jullie..

Fijn dat je een goede ka hebt. Ik bel bij twijfel eigenlijk altijd naar de ka en niet naar de ha. Vind dat toch prettiger. Nou hopen dat de puffer wel iets meer doet en dat hij snel een beetje opknapt. Want die gebroken nachten zijn voor hem en jullie niet fijn. Gelukkig geen allergieen en was de foto goed. Dat is ook wel weer een geruststelling, maar nu het probleem nog oplossen. Veel sterkte ermee.

Hey wat vervelend zeg!
Misschien toch een lichte vorm van bronchitis/astma, aangezien hij reageerd op de puffers!
Maar ook daar kunnen ze overheen groeien!
Fijn dat je een goede ka hebt, ik ga met de kids ook niet naar de ha, gewoon rechtstreeks naar de ka, bevalt veel beter, hij doet ook de controles ipv het cb!
Hopelijk werkt deze aanpak en kunnen jullie allemaal snel weer doorslapen!
Liefs MJ

en een bakje water op zijn slaapkamer?? dan is de lucht misschien iets minder droog.
onze babyfoon geeft ook de luchtvochtigheid aan, en ik geloof dat dat tussen de 40 en 60 moet zitten.

hopelijk is het manneke er snel van genezen.

smooty

Hier ook een gevoelig mannetje met de luchtwegen! Omdat zijn grote zus ook al astma heeft en hij met een kroepaanval in het ziekenhuis is beland in november mogen we vanaf toen gewoon rechtstreeks naar de long- en kinderarts met hem, de ha laat me iedere keer komen om te luisteren en stuurt me dan weer door naar de longconsulent. Ook Connor hoest, piept en zaagt, overgehouden van de kroep. Maak me er op 't moment geen zorgen over, maar als ik het niet vertrouw kan ik binnen een uur of 2 in de kinderkliniek terecht voor hem! Fijn gevoel is dat, dat ze je serieus nemen. Ze weten daar dat áls ik bel dat het ook nodig is, zo ook 2x daar terecht gekomen met Margo, uitgedroogd en met een longontsteking. Succes met je beertje!

Terug
Bovenaan