toch BLAASONTSTEKING, maar heb twijfels over medicijn . . . .

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Gisteren schreef ik een berichtje over pijn in mijn buik en inderdaad het is een blaasontsteking. Hier had ik zelf nooit overnagedacht. Voelt heel anders dan blaasontsteking als je niet zwanger bent. Nu ben ik allergisch voor een bepaalde antibiotica en had de huisarts dus iets anders voorgeschreven. Toen mijn man het bij de apotheek op ging halen zeiden ze daar, dat ze diat niet zouden aanraden. Ze hadden een medicijn wat minder schadelijk voor de baby was : TRIMETOPRIM. Nadat de apatheek contact met de huisarts had gezocht kreeg ik dit mee naar huis.Hiernaast moet ik wel weer foliumzuur slikken. In de bijsluiten staat alleen dat je het niet mag gebruiken als je zwanger bent. Ik krijg ineens twijfels, maar als de apotheker en dokter het zegt zal het wel goed zijn. Ben benieuwd wat jullie gekregen hebben tegen blaasontsteking

Groetjes Martine (20 weken)

hoi

ik weet het nie hoor maar als er in de bijsluiter staat dat het niet goed is voor je baby zou ik nog even wat verder bellen ik had laatst ook blaasontsteking en kreeg amoxelline claviaanzuur en die was nie schadelijk maar kreeg diaree ervan dus heb ik de dokter gebelt en toen kreeg ik amoxelline sandoz en kreeg er ook diaree van maar moest gewoon de kuur afmaken want verder konden ze niks anders geven behalve dan wat schadelijk was voor de baby en dat willen we nie dus ik zou tog ff achteraan gaan nooit zomaar iets inemen bel desnoods een andere arts als je twijfeld gr jay_jm

Hoi Roma,

Ik heb twee dagen geleden ook een kuurtje gehad ivm een blaasontsteking (ik wist het ook niet, het voelt inderdaad zo anders). Maar in mijn bijsluiter staat specifiek dat het geen kwaad kan voor de baby. Dus de medicijnen zijn er wel. Ik zou het zeker even nakijken! Ik slik nu Nitrofurantoine MC.

Sterkte! Groetjes, Marisa

Hoi Martine,

Op www.apotheek.nl kun je informatie vinden over geneesmiddelen en aandoeningen. Dit is de directe link naar de pagina met meer informatie over het middel dat jij noemt: Apotheek.nl-Trimethoprim.

Groetjes van Yvonne, mv Claudia

Hey!

Toen ik je berichtje las dacht ik meteen; neeeeeeeeeeeeeee niet doen!
Ik wil je niet laten schrikken maar mijn tante heeft bij mijn neef ook blaasontsteking gehad en ook antibiotica gekregen maar mijn neef is helaas doof daardoor geworden.
Het is niet goed om door te lopen met blaasontsteking maar kijk wel uit wat je dan gaat gebruiken of het dus niet schadelijk is voor de baby!

succes ...

xxx ssuss

Terug
Bovenaan