Toch bloeddrukmedicatie

3 weken geleden vond een gyn het niet nodig te starten met medicatie, terwijl mijn eigen gyn me op de hart had gedrukt op tijd aan de bel te trekken om op tijd met medicatie te kunnen beginnen.
Maar nee, meneer vond een bloeddruk van 145/95 bij een zwangerschap van 21 weken nog niet verontrustend genoeg....
Vandaag (23 weken) bij een andere gyn, begon meteen over het starten met medicatie, al voordat hij mijn bloeddruk had gemeten. Vandaag 160/85. Dat viel op zich nog wel mee (onderdruk is voor hen het belangrijkst) maar vond hij voor de termijn ook veel te hoog. Zou nu in mijn 'dip' moeten zitten volgens hem. Maar die heb ik nooit gehad ook niet met de eerste 2 kids. Mijn bloeddruk zal alleen maar hoger worden (dat had ik ook wel begrepen) dus wilde hij nu vast starten en het straks zo nodig ophogen.
Ben eigenlijk wel blij, want had al wel al die tijd klachten (hoofdpijn/ misselijk), die moeten dus veel minder gaan worden. Daarnaast hopen we zo te voorkomen dat ik weer leverfunctiestoornissen ga krijgen. Dus nu hopelijk zonder problemen verder naar de 38 weken ;-)
Verder was met de beeb alles weer prima in orde gelukkig! Was goed gegroeid en lekker bewegelijk. Nog even lekker kunnen spieken in mijn buik (enige voordeel van controles bij de gyn ;-) )

groetjes Suus

Hoi Suus
hogebloeddruk is lastig ik vind handig dat gyn heeft begonen met medicatie .Ik heb lage bloeddruk
afgelopen maand had ik last van duizlegheid en is weer over maar ik heb nog steeds lagebloeddruk.

groeten
Huda

Hi Suus,

Wat een blunder van die ene gyn... zo krijg je geen vertrouwen in de medici. Maar wat fijn dat je toch met medicatie kan beginnen! Ik hoop dat het niet veel hoger gaat worden.

@Huda:
Beter een lage bloeddruk dan een hoge. Te laat is natuurlijk ook niet goed, maar het kan over het algemeen geen kwaad. Ik heb het zelf ook.

Gr. Tamara

Hoi, ben van het maart forum...
Van de eerste ook een hoge bloeddruk gehad.
Moest 2wk in het ziekenhuis liggen, had er ook zw. schapssuiker bij.
Ze hebben me 4 dagen over laten lopen en toen eindelijk ingeleid...

Maar goed het gaat om de bloeddruk...
Het hoogste wat mijn onderdruk had was 112!
Mijn bloeddruk bleef goed maar 28/10 was het 148/87 voelde mezelf ook niet lekker en was al even gestopt met werken...
Toen halve dagen gewerkt en nu volledig gestopt.
Dat gaat tot nu toe gelukkig goed.
Moest met een week weer terug komen.
En heb die week, echt helemaal niks meer gedaan, kon ook al niet veel meer doen...
Mijn huis ziet er niet uit...
Maar mijn bloeddruk is nu goed.

Heb bij de vorige ook geen medicijnen gehad, alleen rust houden.
Makkelijker gezegd dan gedaan.
Maar zag me nu echt nog niet in het ziekenhuis liggen.

Suc6..
Groetjes Natasja (30wk 4dgn)

Hoi Natasja,

Ik heb met mijn eerste ook in het ziekenhuis gelegen met strikte bedrust, maar toen begon de hoge bloeddruk pas met 36 weken. geen medicatie meer gehad, want kon natuurlijk bijna bevallen. Uiteindelijk met 38 weken bevallen.
Helaas wel leverfunctiestoornissen (begin van HELLP).
Bij mijn tweede begon de hoge bloeddruk met 29 weken. Omdat de VK mij toen niet snel genoeg serieus had genomen, was ik (volgens de gyn) te laat om met medicatie te beginnen. Dus stoppen met werken en rust rust rust rust. Mocht gelukkig wel thuis blijven. Met 38 weken een geplande KS gehad, maar helaas wel eerst weer leverfunctiestoornissen.
Nu vanaf 21 weken al hoge bloeddruk. Nu meteen aan de bel getrokken, maar helaas niet mijn eigen ngyn getroffen. Nu dus wel aan de medicatie, maar helaas nog een erg schommelende bloeddruk (wel iets beter dan zonder med), maar hopelijk kunnen we nu voor zijn dat ik leverfunctiestoornissen krijg. Vooral omdat het nu nog zo vroeg in de zwangerschap is.

Ik ga vanaf volgende week wel iets minder werken in de hoop dat dat mijn bloeddruk goed doet, werkt dat niet voldoende, dan stop ik idd ook.

Gelukkig gaat het met jouw bloeddruk nu nog goed.

Groetjes Suus

Terug
Bovenaan