toch complicatie na curretage

Dag dames,

Een tijdje geleden was ik ook hier op het forum. Ik had een missed abortion, 2 rondes pillen geprobeerd om de iskraam op te wekken en 23 juni uiteindelijk gecurreteerd.
Ik was erg bang voor de complicaties na de curretage. De gyn zei na afloop dat alles goed was gegaan.

Vandaag moest ik op nacontrole (2 weken na curretage) en nu zijn er dus toch complicaties geweest....... Ten eerste is mijn baarmoederwand geperforeerd, dit is niet ernstig en herstelt vanzelf. Ten tweede is het weggehaalde weefsel onderzocht en daar heeft het lab weefsel van de eilieider bij gevonden!!!! potverdorie zeg. De gyn is dus erg hardhandig geweest, al wil hij het zelf niet toegeven en de labuitslagen eigenlijk niet geloofd (nou dat weefsel is gevonden dus hij zal het vast hebben weggehaald).
Nu is dus mijn eileider beschadigd en kan er littekenweefsel ontstaan, lees verklevingen. Toch zegt de gyn dat de consequenties voor een volgende zwangerschap 0.0 zijn. IK GELOOF ER GEEN BAL VAN!!!!!!

Ik ben helemaal van de kaart. Ik heb altijd al gedacht dat er iets mis was. Ik had ook hevige buikpijn na de curretage. Gyn zei dus ook dat het daarvan kwam waarsch.

Is bij jullie ook het weefsel onderzocht na de curretage?
Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt??

Alvast bedankt voor jullie reactie.

groet Duss

ik heb maar één curretage gehad. En nadien heb ik echt alleen maar een menstruatiepijn gehad die wel iets erger was, maar niet heel erg.
De bloedingen zijn twee weken later afgenomen, ging dus volgens het boekje.

Het weefsel is onderzocht, maar daar kwam niets bijzonders uit.

Ik wens je veel sterkte en hoop dat het allemaal goed geneest.

Daarnaast wens ik jou heel snel een goeie zwangerschap toe!

gr mama van MD

Hoi Dusss,

Wat een verhaal zeg. Eerst natuurlijk het gedoe rondom de pillen die hun werk niet deden en dan denk je na een curretage eindelijk alles af te kunnen sluiten blijkt ook daar vanalles mis te zijn gegaan. Wat een pech kan iemand hebben.

Ik hoop voor jullie dat jullie dit alles samen een beetje kunnen verwerken en dat jullie toch weer snel zwanger raken zonder alle problemen. Sterkte!

Groeten,
Karin

He Duss,

Wat enorm vervelend meid! Alsof een mk nog niet genoeg ellende is, krijg je dit er ook nog bij. Heb je er al eens over gedacht naar een andere gyn te gaan? hebt niet de meest fantastische gyn zo te horen.

Heb er zelf geen ervaring mee. Curettage goed verlopen, daarna nergens last van gehad geen pijn en geen bloedingen. Ongi na 4,5 week. Weefsel was onderzocht maar niets bijzonders in te vinden, geen embryonaal weefsel of dingen die er niet thuis horen.

Veel sterkte ermee en ik hoop dat je alsnog snel gezond zwanger bent!

groetjes,
Dion

Hoi meiden,

Dank voor jullie reactie.

Ja die gyn van mij is niet de allerleukste. Ik moest huilen toen hij zei dat ie waarsch de eileider had geraakt. En toen zei hij: "je doet nu wel alsof de wereld vergaat, maar je kunt nog gewoon zwanger worden hoor!" Nou ja zeg, wat een l*l. Ik geloof dus niet dat je evenveel kans hebt op een zwangerschap als je hoogstwaarsch. littekenweefsel ontwikkelt aan de eileider. MAar goed, hij zegt van wel.
Het probleem is dat het niet mijn eigen gyn is. Mijn eigen gyn is op vakantie en deze man heeft mij dus gecurreteerd en doet de nacontrole.

Mijn eigen gyn zei trouwens  dat ik gewoon weer meteen zwanger mag worden na de curretage en deze zegt 1x menstruatie afwachten..... Nu heb ik wel al geklust de afgelopen dagen en gisteren een positieve ovulatietest. Dus ben bang dat het kwaad kan als ik nu zwanger word, vanwege de complicatie. Wat denken jullie?

Ik denk erover om nog een afspraak te maken met deze gyn, want ikwas zo overstuur dat ik hem misschien niet goed heb begrepen. Ook heb ik geen echo meer gehad...

groeten Dusss  

He meid,

Je mag gewoon meteen weer zwanger worden hoor! Allen raden ze aan een maandje te wachten tot na je 1e ongi zodat (als je meteen weer zwanger bent) je weet hoe lang je zwanger bent. Maar het is geen probleem om meteen weer zwanger te worden na een mk en/of curettage. Het is handiger voor hen, maar met een termijnecho kunnen ze gewoon nakijken hoe ang je zwanger bent. Dus als jullie er klaar voor zijn, gewoon voor gaan!

Veel succes gewenst en hopelijk gan we snel met z'n allen naar het zwanger zijn forum!

groetjes,
Dion

Hoi hoi,

Wat een vervelend verhaal zeg.
Het zit je allemaal niet mee.

Net zoals de andere dames hierboven zeggen, is bij mij de curretage ook goed verlopen en viel het me ontzettend mee.
Ik heb hier op het forum wel eens een verhaal gelezen van een mevrouw waarbij ze de baarmoeder ook per ongeluk hadden geperforeerd. Dus het komt wel eens voor.

Door die perforatie zou ik toch even navragen of je al meteen weer zwanger mag worden. Er zit immers toch een gaatje in je baarmoeder. Ikzelf heb daar geen ervaring mee maar als het bij mij zou gebeuren, zou ik toch even checken of dat kwaad kan. Als het vruchtje door dat gat zou kunnen, krijg je misschien wel complicaties. Ik wil je niet bang maken maar ik zou er wel mee oppassen.

Heel veel succes en hopelijk komt alles weer goed!

Groetjes,
Maike

Terug
Bovenaan