Toch curettage....

Hai...

Vandaag ben ik voor de controle echo in het ziekenhuis geweest. M'n vruchtzakje bleek nog te zitten waar ie zat. Na ruim ander halve week bloedverlies is ie er niet uitgekomen. Balen zeg... Ging er zo vanuit dat het natuurlijke proces wel goed ging!! Ik ben echt teleurgesteld in m'n lichaam... kan er helemaal niet op vertrouwen!!! Zwangerschap mis, miskraam mis.... Ik baal! En hoe verder ik kwam in het bloedverlies, hoe meer m'n zwangerschapsverschijnselen afnamen, dus ik dacht echt dat het goed ging.

Maandag heb ik de curettage. Heb gevraagd om plaatselijke verdoving omdat ik narcose zo eng vind. Dat was geen probleem, gelukkig. Nu heb ik 2 maagpillen meegekregen die ik maandagochtend vaginaal moet inbrengen.... schijnt de baarmoeder mond wat te openen. Kent een van jullie dat? Vond het zo raar, maagpillen.... maar ja, die gyneacoloog zal wel weten wat ie doet neem ik aan.

Hoop in ieder geval dat ik die hele mislukte zwangerschap snel achter me kan laten. Wat dat betreft ben ik blij dat het maandag al gebeurd. Kan ik het tenminste voor m'n gevoel afsluiten en weer doorgaan met het normale leven...

Groetjes,
Annemarie

Hoi,

Wat vervelend dat je een miskraam hebt gehad. Ik heb in december  een curettage gehad (na 5 weken bloedverlies). Het vruchtje kwam ook niet vanzelf. Ik heb wel een volledige narcose gehad. Mij persoonlijk lijkt een plaatselijke verdoving niet fijn, dan krijg je alles mee. Wat vreemd dat je pillen meegekregen hebt die je vaginaal moet inbrengen. Dat heb ik niet gehad.
Ik wens je heel veel sterkte maandag, ook met het verwerken na de curettage.

groetjes Jos78

hoi Jos78,

Raar he, dat je lichaam zo dwars kan liggen... 5 weken bloedverlies is wel erg lang zeg, dan wil je er ook wel een keer vanaf. Tja, dat meemaken... vind het wel een prettig idee dat ik dan weet wat ze doen, maar misschien ben ik wel erg nerveus en vraag ik toch een slaappilletje. Die vaginale pillen vind ik ook vreemd, heb er tot nu toe nix over gelezen, heb er verder (nog) geen ervaring mee.

Wanneer was je weer op de been na je curettage? Volgens de gyn is dat weer vrij snel, ik hoop het maar!

groetjes

Hoi,

Het herstel ging inderdaad heel snel. Ik heb na de curettage helemaal geen pijn gehad, ook geen buikpijn. Het bloedverlies was ook over na een dag of 12/13. Ik  ben alleen de eerste 2 dagen erg moe geweest (waarschijnlijk door de narcose) en ik was wel erg emotioneel de 1e paar dagen na de curettage. Ik ben een week erna weer gaan werken.  

Nu gaat het heel goed, ik heb het een plekje kunnen geven. We hebben al een dochtertje van 2 jaar, dus dat scheelt ook wel denk ik.
Mijn  1e menstruatie heb ik gekregen  op dag 35 na de curettage (de dag van de curettage telt als 1e dag  van de cyclus).  Nu maar weer een poging wagen!

groetjes Jos78  

Hoi Marietje,

Wat ontzettend naar zeg dat je nu toch een curretage krijgt. Ik herken het gevoel dat je nu hebt maar al te goed, alsof je lichaam je compleet in de steek laat. Ik heb zelf 30-9-06 een miskraam gehad van ons kindje van 13 weken. Het kindje en de placenta zijn er bij mij natuurlijk uitgekomen, echter bleef ik met resten van de placenta zitten. Die maar niet wilden verdwijnen. Daarom heb ik uiteindelijk begin november de chemische curretage gekregen, dat zijn dus die maagpillen, om zo te proberen of de resten wilden komen.
Dat heeft helaas niet gewerkt waardoor ik uiteindelijk ook nog een curretage heb gekregen. Ik heb zelf voor volledige narcose gekozen omdat ik het niet wilde meemaken. Dat je die maagpillen nu krijgt om de baarmoedermond wat soepeler te maken is echt alleen maar goed. Bij mij hadden ze dat eigenlijk ook weer moeten doen, zeiden ze achteraf want nu hebben ze de baarmoedermond geforceerd moeten openen. Dit heeft mij achteraf heel veel pijn opgeleverd. Gevalletje foutje bedankt dus zeg maar.
Hoop dat ik je hiermee dus rondom deze nare emotionele ingreep wat duidelijkheid over de maagpillen heb kunnen geven.

Lieve meid, ik wens je heel veel sterkte de komende dagen en vooral maandag ook. Hoop dat je daarna niet te veel pijn hebt en dat je na de curretage kunt beginnen met verwerken.

Liefs Scorpy

Hoi hoi,

Heb gisteren de curretage gehad en het is me echt 300% meegevallen!!!! Heb helemaal nergens last van gehad, geen buikpijn, en maar een heeeeeel klein beetje bloedverlies. Hoop dat dat zo blijft! Voel me echt weer super goed, net de ramen staan wassen, stofzuigen, dweilen, voel me weer helemaal fit!

Bedankt voor jullie medeleven!

Liefs,
Annemarie

Ik heb juist van die maagtabletten meegekregen, in ons ziekenhuis zijn ze geen voorsander van curretage, tenzij ik dit zelf liever wilde. Ik heb dus 4 van die tabletten moeten inbrengen, voor t slapen gaan, met flink wat pijnstillers en de volgende ochtend heb ik flink gebloed, dit was afgelopen weekend en nu bloed ik nog zoals een normale mesntruatie zeg maar. Komende maandag krijg ik een echo om te zien of alles schoon is of dat ik alsnog gecurreteerd moet worden....
Ik was 9 weken zwanger, misschien dat de duur nog van invloed is???

gr Mickey

Hoi Mickey,

Allereerst rot voor je, je miskraam! Hoe voel je je?
Bizar dat die maagtabletten zo'n werking hebben op je baarmoeder, vind je niet. Ik moest maandagochtend vroeg, voor de curettage die pillen nemen, en na een paar uur kreeg ik ook vreselijke buikpijn. Maar toen kwam de curettage dus al en daarna nix meer. Geen pijn en vrijwel geen bloedverlies. Ik hoop voor je dat je baarmoeder leeg is. Weet je wat de reden is dat je gyn geen voorstander van curettage is toevallig?

Groeten,
Annemarie

Terug
Bovenaan