toch de stap gedaan...

Hallo allemaal, ik lees nu al een tijdje het forum en heb ook al wat vragen gesteld. Ik heet Lotte, ben 30 jaar en wij zijn eind april gestopt met de pil. Ik heb twee vage streepjes gehad en daarna een bloeding (1 dag veel helder bloed en daarna 3 dagen een beetje bruine afscheiding). Gisteren heb ik toch maar eens gebeld naar de verloskundige. Ze kunnen me geen zekerheid geven; het kan een menstruatie zijn geweest, maar ook een innesteligsbloeding. Ik moet nu afwachten tot minimaal 22 juli (of 31 juli als ik die bloeding als menstruatie zie). Ze kunnen geen bloedtest doen, omdat het HCG nog steeds in mijn bloed kan zitten als het mis is gegaan. Ik baal enorm, kan niets meer doen dan afwachten... Mijn borsten jeuken en ik voel me de hele dag misselijk (niet dat ik moet overgeven, maar een raar gevoel op mijn middenrif). Dit kan natuurlijk allemaal door de zenuwen komen!Maar 31 juli is zo ver weg en ik ken mijn cyclus nog niet voldoende om zeker te weten dat ik regelmatig ben...

Tja, ik kan niets anders doen dan afwachten en regelmatig het forum lezen. Het is fijn om te merken dat anderen hetzelfde meemaken of dat je elkaar adviezen en een hart onder de riem kunt geven...

Liefs Lotte
 
Hoi Lotte,

Maar hoe lang ben je zwanger geweest dan? Als het maar een week of 2 was ofzoiets dan is je HcG er vaak al na 2 weken uit. En aan je bloed zouden ze het ook moeten kunnen zien want als je weet hoe hoog je hcg nu is dan kun je de vergelijking maken met hoe lang je zwanger bent geweest en kijken of het ten opzichte van elkaar is gestegen of gedaald. Ik heb dit nl. ook gehad en toen bleek ik niet weer zwanger te zijn. Na een zwangerschap, hoe kort ook, kun je nog even daarna veel last hebben van zwangerschapskwaaltjes terwijl je helemaal niet zwanger bent. Heel raar hoe je lichaam je voor de gek kan houden!
 
Hoi Lotte,
Ik heb ongeveer hetzelfde. Heb een positieve test gehad en kreeg 5 dagen later bloedverlies. Ook de verloskundige gebeld en zij zeiden ook dat ik het moest afwachten. Maar ik voel me nog erg zwanger. Misselijk en overgeven 's morgens en gevoelige borsten.
Ik heb nu de huisarts gevraagd om een verwijsbrief voor een echo en daar ga ik nu maandag heen. Als alles nog goed is ben ik dan 7 weken zwanger en moet er iets op de echo te zien zijn. Ik weet niet hoever jij bent, maar misschien is dat ook een idee voor jou.

Veel succes,
Nienke
 
Terug
Bovenaan