toch die angst voor een miskraam!

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Hier mijn eerste forum onderwerp!
Weet nu ongeveer 1,5 week dat ik zwanger ben, en ben volgens de huisarts 7 weken en 2 dagen vandaag!
Heb maandag over een week (de 17e) mijn eerste echo!

De eerste weken ontzettend misselijk en moe geweest!
Maar.....deze misselijkheid neemt af!
Moe ben ik nog wel, en ben heel de dag aan het boeren.
(wel binnensmonds natuurlijk en heel zachtjes ;-) )
Verder geen zwangerschapskwaaltjes!
Maar wat je vaak hoort en leest als het gaat over een miskraam,
is dat de eerste tekenen zijn, dat je zwangerschapskwalen afnemen!
hmmm........en aangezien ik dus niet meer zo misselijk ben als eerst!

tja, misschien stel ik me wel gewoon aan, maar ja, het spookt toch door je hoofd heen!

Herkennen jullie dit beetje, of ben ik de enige?

kus Geertje

denk niet dat die kwaaltjes er wat me te maken hebben
maak je niet druk
ik heb in me hele zwangerschap geen kwaaltjes gehad alleen maar moe
dus weet niet of dat wat zegt
ik hoop voor je dat alles goed gaat succes
en maak je vooral niet druk
groetjes

zoiezo zijn de kwalen heel verschillend, ik merkte het bij mijzelf bijvoorbeeld omdat ik hele zere borsten kreeg, maar een vriendin van  mij heeft haar hele zwangerschap niks van dat alles gehad. ik heb 2 keer een miskraam gehad en mijn kwalen gingen pas weg nadat ik de miskraam had gehad.... begrijp je angst heel goed hoor want ik dacht eigenlijk altijd waarom zou het juist bij mij misgaan en toch ging het vorig jaar 2 keer mis. Weet nu net een dag dat ik weer zwanger ben dus het wordt voor mij ook weer heel spannend.

gr. wil

hoihoi,

Ik ben nu, als het goed is, ongeveer 7 wkn zwanger. Dit is mijn 3e zwangerschap. We hebben een jongen al, Yuri, die is net 2. Vlak voor kerst heb ik een miskraam gehad, bij 8 wkn.
Bij de 1e zwangerschap heb ik alleen maar zeer gevoelige borsten gehad. Dat heb ik nu ook weer, alleen ben ik nu steeds erg misselijk, bij het denken aan eten moet ik al bijna overgeven. Ook heb ik het steeds erg koud. Das wel wat anders dan mijn 1e zwangerschap, waar ik verder helemaal geen last heb gehad.
Maar goed, ik neem maar aan, dat het er toch bijhoort, al ben ik wel erg onzeker voor een miskraam. Toch lijken mij dit absoluut geen kwaaltjes voor een miskraam.

Gr Vanes

hoi
Ik denk dat iedereen wel een beetje die angst heeft voor een miskraam
Ik heb vorige maand een mk met 5 weken gehad en ben nu gelijk weer zwanger.
Super blij maar oh zo bang,
Bij elk dingetje wat ik voel zit ik op de wc,
Ik probeer wel nuchter te blijven en te denken waarom het weer fout zou gaan, want het hoeft natuurlijk helemaal niet fout te gaan, maar het is echt heeeeeel moeilijk.
Had de dokter gebeld voor een echo, maar dan wel eerder als 12 weken maar dat mocht niet want het heeft geen zin vind zij.
Het kan namelijk na de echo ook nog fout gaan.
Dat is wel zo, maar ik dacht als ik het hartje nou zou zien.
maarja moet gewoon nog 8 weken wachten,
Dan weet ik het
ene gewoon goede hoop houden
Veel succes en denk er niet teveel bij na, Bij de een stoppen de kwaaltjes nou eenmaal eerder als bij een ander, en een ander heeft helemaal geen kwaatltjes.
Dus kop op,

liefs hunnybun

Eigenlijk zou het het makkelijkste zijn, als je pas met 12 weken wist dat je zwanger was......en dan gelijk niet meer in die onzekere periode zou zitten hahaha!

Hoop echt dat het bij ons allemaal goed gaat!

Ben ook wel "blij" om te lezen dat ik dus niet de enige ben!
Vrouwen die zwanger zijn in mijn omgeving praten daar niet zo veel over!
Toch die angst ook.....denk ik!

gr. Geertje

Hey.

Probeer niet te veel te lezen over miskramen, zo maak je jezelf alleen maar gek.
Ik snap heel goed hoor dat je alles wil weten maar probeer lekker te genieten van dat wondertje in je buik.
Dat is zwanger was van onze dochter (nu bijna 4 jaar) heb ik de hele zwangerschap geen kwaaltje gehad. Ben nu 33 weken zwanger van de 2e, had in het begin ook geen kwaaltjes maar na 10 weken dacht mijn lichaam er toch anders over en is deze zwangerschap totaal anders.
Meid, geniet van de dagen dat je je heerlijk voelt en probeer te genieten.

Liefs van Miena.    

Terug
Bovenaan