toch een buikslaper?

Hoi meiden,

Ik snap er niks van! Evi vond op haar buik liggen altijd verschrikkelijk, en nu ze zelf kan rollen in de box op haar buik vindt ze  er nog niks aan. Ze kan zelf nog niet terug draaien. Maar in bed draait ze ook op haar buik en ligt dan vervolgens heerlijk te slapen . Vannacht heb ik ze ook een keer terug gedraaid en om 7.30 lag ze weer op haar buik te slapen en duim in haar mond hihihi.
Zijn er nog meer kindjes die zelf op hun buikje gaan slapen?
Draaien jullie ze dan weer op de rug of laten jullie ze lekker slapen?

groetjes Sonja

Hoi Sonja,

Ik heb zelf 2 dochtertjes (2,5 jaar en 4 maanden) die het leuk vonden/vinden om op hun buik te slapen.

Toen mijn oudste dochter zich kon omdraaien op haar buik sliep ze elke nacht zo.
Ik vond dat best wel akelig .   Het was tenslotte nog maar ons eerste kindje en je bent nog zo onwennig. Zeker als je overal leest dat op de buik slapen gevaarlijk kan zijn ivm wiegedood.
In het begin hebben we haar 's nachts een paar keer terug op haar rug gelegd om te slapen. Maar even later lag ze al weer op haar buikje.
Na een nacht of 3 hebben we de strijd al opgegeven. We zijn wel nog enkele nachten een paar keer gaan kijken of ze haar gezicht niet in de matras had. Maar ze had gelukkig telkens haar hoofdje mooi opzij gedraaid zodat haar neusje en mondje vrij waren om te ademen. Toen hebben we haar het volle vertrouwen gegeven ook al was ik de eerste maand best nog wel ongerust.

Nu beleef ik dit alles opnieuw met onze jongste dochter. Sinds een paar weken kan ze zich zelf op haar buikje draaien en nu slaapt ze overdag alleen nog maar op haar buikje (beneden in de box). Af en toe kijk ik even als alles OK is. Maar ook zij heeft het blijkbaar al snel begrepen dat ze haar hoofdje opzij moet draaien. Nu ze ook in bed op haar buikje slaapt (sinds 3 nachten) ben ik toch weer wat angstiger. Maar haar omdraaien op haar rug doen we niet. We laten haar gewoon liggen zoals ze zelf wil.

Toen ik gisteren naar het consultatiebureautje ging en dat vertelde, waarschuwden ze me wel voor de gevaren. Leuk!!!  Daar stond ik net niet op te wachten. Ik weet dat ook wel dat er gevaren aan verbonden zijn, maar wij weten uit ervaring dat, als ze eenmaal graag op hun buikje liggen om te slapen, er nog weinig aan te veranderen is.
We hebben er het volste vertrouwen in dat ook dit weer goed gaat.

Groetjes,
Eleonor

Hoi Eleonor,
Dank je voor je reactie! Ik denk dat ik ze in het vervolg ook maar gewoon lekker laat liggen. Ze draait toch weer op haar buik.
Haar hoofdje ligt ook goed op zij, dus ik denk ook niet dat met haar gezicht in de matras gaat liggen. Ze is ons eerste kindje, bij een tweede ben ik daar misschien ook wel wat makkelijker in. Maar je hoort soms van die enge verhalen.

groetjes Sonja

hoi sonja ik reageer bijna nooit maar wil toch eve
hier op reageeren mijn zoontje van 22 weken slaapt
ook tegenwoordig op zij buik en ik vind het heel eng
maar als ik hem trug draai word hij heel boos en gaat hij
huilen maar als dat ales was vond ik het niet zo erg
maar hij slaapt ook nog eens een keer op zijn hand
en die word er heelen maal rood van  
ik zet zelfs me weker om 3 uur  snachs me weker
om te kijken of hij wel goed licht  soms word ik
wel gek van me zelf  .
sorry voor het lange verhaal maar moest het eve kwijt

hoi,
Ik vind het ook wel eng hoor. Ik heb vandaag een aerosleep matras gekocht voor bovenop de matras. Als je je gezicht erin legt kun je gewoon adem halen. Geeft voor mij wel een stukje rust denk ik.

groetjes

Terug
Bovenaan