Toch een miskraam met 6 weken

Lieve meiden,

Misschien hebben jullie mijn laatste topic gelezen "eergisteren positief getest en nu vreselijk onzeker".

Woensdag 10/09 had ik een duidelijke positieve test en 2 dagen daarna (vrijdag 12/09)  werd ik onzeker en bang. Continue het gevoel dat het niet goed zat.
Ik heb toen ee berichtje hier geplaatst en heb daar lieve reacties op gekregen.
Die nacht zou ik op vakantie gaan naar Turkije.

Mijn gevoel was vanaf die zondag daarna nog slechter geworden, ik raakte mijn symptomen kwijt (geen pijnlijke borsten meer, eetlust terug, geen duizelingen meer).
Die maandag nog een test gedaan (had ik voor de zekerheid meegenomen, voorgevoel?).
Die test was minder duidelijk dan mijn eerste test al gaf deze nog wel zwanger aan.
De volgende dag had ik vreselijke huilbuien, mijn gevoel gaf gewoon aan dat het afgelopen was, al verloor ik geen bloed dus je blijft ondanks alles hoop houden.

Woensdag na het opstaan op de wc, bloed! We hebben direct de reisverzekering gebeld dat we naar het ziekenhuis wilden. Taxi gepakt en naar het ziekenhuis. De gynaecoloog heeft een echo gedaan. Een buikecho, ik was pas 6 weken dus ik ging er al vanuit dat hier niets op te zien zou zijn. Dit was ook inderdaad het geval. Vaginale echo's zijn kennelijk vreemd in Turkije. O, wat wilde ik op dat moment graag dat ik in Nederland was. We hadden een tolk die gebrekkig engels praatte en op zo'n moment voel je je dood ongelukkig.
Omdat ze op de echo niets konden zien (behalve dat de gyn vond dat mijn baarmoeder er niet goed uitzag> hij zag 2 halve baarmoeders met gekartelde randen) hebben ze een bloedtest afgenomen om (daar ging ik tenminste vanuit) mijn hcg waarde te bepalen. Een uur moest ik op de uitslag wachten. Ondertussen verloor ik nog meer bloed, snel maandverband en tampons gehaald aan de overkant van het ziekenhuis bij een apotheek. Aangezien de bloedingen heviger werden werd mijn vermoeden eigenlijk bevestigd. Na ruim een uur wachten wilden ze ons nog 50 minuten laten wachten. Mijn man was he hier niet mee eens en heeft geeist dat de uitslag gehaald zou worden. En toe was die ineens wel bekend.
Toen was het wachten op de tolk. Toen we haar aan zagen komen lopen en haar bij de gyn het kantoortje in zagen lopen ging ik ervan uit dat we wel even naar binnen geroepen zouden worden. Maar niks van dit alles.
Op de gang met minimaal 50 wachtende patiënten (ook veel toeristen die allemaal engels spreken) werd er door de tolk (!), dus niet eens door de gyn zelf, van afstandje naar mij geroepen "your pregnancy is finished". Kan het nog tactlozer??

Ze wilden mij direct opnemen en curreteren. Dit ging mij te snel. Ik wilde eerst contact opnemen met mijn eigen ziekenhuis. Ik had daar al een spoed afspraak gemaakt, direct de dag na mijn vakantie, vandaag dus, omdat het dus al niet goed voelde. Ze wilden mij niet laten gaan, elke minuut zou risico met zich mee brengen.
Toch ben ik naar buiten gelopen om de gyn in nl te bellen. Die raadde mij aan de natuur zijn gang te laten gaan en mij absoluut niet te laten curreteren in Turkije, zover ik mij fysiek verder goed voelde. Het was volgens haar een natuurlijk proces en aangezien ik al bloedde ging zij ervan uit dat ik het op de natuurlijke wijze zou "kwijt raken". Tevens vertelde ze dat wanneer ik die dag in nl naar het ziekenhuis zou zijn gegaan, ze me ook naar huis had gestuurd en mij een week later teug wou zien of ik alles kwijt zou zijn. Dus de afspraak van vandaag zou blijven staan.
Dit gaf mij een goed gevoel, in hoeverre je kunt spreken over een goed gevoel want ik was hartstikke verdrietig. Immers precies een week geleden had ik die ochtend met een positieve test in mijn handen gestaan.
Het ziekenhuis (de tolk) kon mijn beslissing absoluut niet waarderen. Ik moest een brief schrijven dat ik vande behandeling af zag en dat ik de risico's voor eigen rekening nam. Welke risico's? Die hadden ze mij niet eens verteld. Later bleek dat ze gewoon extra geld hadden willen opstrijken (curretage) en dat het in Turkije niet rein is om de natuur (lees: met bloedingen blijven lopen) zijn gang te laten gaan.

Geloof me; dan is je vakantie verder verpest. Ik was zo verdrietig en had gewoon in nederland willen zijn. In je eigen ziekenhuis, in je eigen taal etc.

De verzekering was ontzettend behulpzaam, ze hebben direct een fax gestuurd naar het ziekenhuis dat ze garant stonden voor de betaling, we moesten bonnetjes van de taxi bewaren en ook telefoon kosten mochten we declareren.
Eenmaal terug in het hotel lag er een briefje op onze kamer dat we het ziekenhuis moesten bellen. Die vertelde ons dat we terug moesten komen om te betalen. Volgens hen had onze verzekering eenfax gestuurd dat we contant moesten betalen in het ziekenhuis en dat we het in nederland terug konden claimen. Wij weer de verzekering gebeld; hier was niks van waar!!! Ze hadden hun administratie kantoor in Istanboel al opdracht gegeven om tot betaling over te gaan. Het ziekenhuis probeerde gewoon om 2x de rekening te innen! Hebben ze daar dan totaal geen gevoel? Ok, in Turkije is het misschien min of meer lopende band werk, er gaan immers nog veel meer zwangerschappen mis, maar voor mij is het geen lopende band werk!

Vanacht zijn we thuis gekomen en vanmorgen  had ik om 09.15 in mijn eigen ziekenhuis een afspraak. Wat een verschil en wat een begip!
De gyn was blij dat ik niet voor een curretage in Turkije had gekozen. Soms is een curretage onvermijdelijk maar ook dit kan risico's met zich mee brengen; lidtekenweefsel waardoor een nieuwe zwangerschap mogelijk problemen op kan leveren. Ze heeft een vaginale echo (hè hè eindelijk) gemaakt en ik was helemaal schoon (ik heb 3 dagen gebloed en 1 dag rest bloed, bruinig). Mijn baarmoeder zag er perfect uit en mijn eierstokken waren ook helemaal in orde. Sterker nog; er was alweer een eitje aan het rijpen!

Al mijn vragen heeft ze beantwoord en ondanks dat het een nare ervaring is ben ik hier heel wat prettiger het ziekenhuis uitgelopen dan vorige week in Turkije.

Mijn voornemen? Nooit meer op vakantie als ik zwanger ben; geloof me, dit wil je niet meemaken in het buitenland.

Ik hoor graag reacties van meiden/vrouwen die ook een mk hebben gehad. Zou graag ervaringen willen delen en ik heb zoveel vragen.
Eén daarvan is bijvoorbeeld hoe lang het bij jullie duurde voordat je weer opnieuw zwanger was en of je de eerste weken dan ook weer zo bang bent dat het misloopt.

Voordat ik de test deed voelde ik al aan dat ik wel eens zwanger zou kunnen zijn, heb dit alleen niet uitgesproken omdat ik bang was dat mijn lichaam mij bedroog.
Kennelijk heb ik het ook aangevoeld dat deze zwangerschap niet goed zat, volgens de gyn kan dat, sommige vrouwen schijnen dit aan te voelen.

Ook alle andere reacties zijn meer dan welkom! Ben zo blij weer thuis te zijn om mijn verhaal op dit forum kwijt te kunnen.

Zie uit naar jullie reacties!

Liefs,
Phoeby

Lieve Phoebe,

Jeetje wat een verhaal.
Een miskraam op zich is al heel verdrietig en naar. Als je dan ook nog eens zo'n behandeling krijgt is het extra vreselijk.

Ik kan je verder niet helpen bij je vragen, heb zelf (gelukkig) nog nooit een miskraam mee gemaakt. Maar wil je wel heel veel sterkte toewensen.

succes!

Lieve mama van Nienke,

Dank je voor je reactie! Ook al kun je mij niet verder helpen een "luisterend oor" doet mij ook al goed. Het is gewoon prettig hier je verhaal kwijt te kunnen en dat er met je mee geleefd wordt en dat is ook heel wat waard!

Liefs,
Phoeby

Hey,

ik heb zelf op 3 maart een miskraam gehad met 9 weken dat was echt heel moeilijk, het begon met echt hevige krampen (soort weeen denk ik) en veel bloedverlies, helaas was ik alleen thuis en mijn man was niet bereikbaar waardoor ik dus alleen was, al met al ben ik 10 dagen ofzo blijven nabloeden, zes weken na de miskraam ben ik weer ongesteld geworden en meteen weer zwanger, helaas ging dit met 6 weken mis, we zijn naar de huisarts geweest die zei het bloeden af te wachten misschien was er niks aan de hand maar waarschijnlijk ging het mis omdat mijn baarmoedermond open stond, hierop zijn we naar de gyn geweest en die heeft een inwendige echo gemaakt waarop niks meer te zien was (week later) ik had nog wel kwaaltjes maar dat was omdat dat hormoon dan nog in je lichaam zit, tot op heden nog niet terug zwanger maar ik ga morgen naar de huisarts omdat we al een jaar bezig zijn en wil doorverwezen worden naar de gyn.

na de tweede miskraam hebben ze bij ons chromosomenonderzoek gedaan en dat was goed dus het is gewoon twee keer pech geweest waarschijnlijk. Ik hoop dat de gyn ons verder kan helpen want ondertussen willen we zo graag een kindje, iedereen om ons heen is al zwanger / heeft kinderen. Ik ben benieuwd wat de huisarts morgen zegt

in ieder geval veel sterkte want het is niet niks, ik heb wel gehoord dat je vlug zwanger wordt na een miskraam en bij ons was dat de eerste keer dus ook.

Lieve Marina,

Dank voor je reactie. Jeetje meid, jij was nog wel alleen thuis, dan moet je je ook dood ongelukkig voelen.
En dan tot 2x aan toe!

Ik zal morgen aan je denken. Hopelijk krijg je meer duidelijkheid.
Je ziet iedereen om je heen zwanger worden en waarbij het meteen goed gaat. Natuurlijk ben je blij voor die andere mensen maar je wilt zelf ook zo graag....

Hoop dat je mij ook op de hoogte wilt houden. Heel veel succes morgen.

Liefs,
Phoeby

Hoi Phoeby,
Sjonge wat een verhaal zeg!! Wat goed ook dat jullie die beslissing hebben genomen en het ziekenhuis in NL hebben gebeld !!

Van de 7 jaar dat we geen anticonceptie gebruiken heb ik 3 zwangerschappen gehad, ik zit nu midden in de 4e. We hebben inmiddels een geweldige zoon van 3 en zijn nu 30 weken zwanger van de 2e telg.
De eerste keer was ik  11 en de 2e keer  9 weken zwanger. Bij alle zwangerschappen wist ik ruim voordat ik weer ongesteld moest worden dat ik zwanger was en voor de miskramen wist ik ook dat het hartstikke fout zat.
Gelukkig heb ik een geweldige gyn die ook gewoon direct op mijn signaal aktie onderneemt, dat is ook echt een geruststelling.
Deze zwangerschap heeft uiteindelijk 3 jaar op zich laten wachten (we hebben nl na de geboorte van onze zoon expres geen bescherming gebruikt).

De een raakt een maand later weer zwanger en de ander moet wat langer proberen. Je kunt er echt niets van zeggen.
Ik ben in ieder geval blij voor je dat je je ondanks verdriet goed voelt en dat ook alles goed schoon is.
Onzekerheid zal altijd blijven maar blijf ook luisteren naar je lijf.

Sterkte en heel veel succes met verder klussen. Ik hoop dat het snel raak mag zijn.

Groetjes
Gwenne

Jeetje meid.... wat een verhaal!
Ik zit het met tranen in mijn ogen te lezen....
Een miskraam lijkt me al afschuwelijk, maar op deze manier?!?? Ronduit onbeschoft!!!!!
Meid, ik wens jou en je man heel veel sterkte toe om dit te verwerken en een plaatsje te kunnen geven......
Gelukkig is je lichaam snel weer hersteld en is er alweer een nieuw eitje bezig!
Ik hoop voor jullie dat het snel weer raak mag zijn, en ik zou idd gewoon lekker thuis blijven!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Of misschien weekje Belgie, kan ook nog..... ;)
(daar woon ik en schijnt de zorg rondom zwangeren goed te zijn... ben nu zelf 13weken en 3 dagen zwanger, dus heb nog niet zo heel veel ervaring)

Nogmaals heel veel sterkte.... en voor daarna; heel veel succes!!!!

Groetjes, Mickje

Terug
Bovenaan