A
Anoniem
Guest
Ik heb niet zo goed nieuws. Ik kreeg gisterenavond de schrik van mijn leven. Tijdens toiletbezoek had ik hele licht bruinkleurige afscheiding. Tijdens het druk uitoefenen op mijn blaas had ik last van mijn onderbuik. Dit was een reden om het ziekenhuis te bellen. Gelukkig kon ik meteen langskomen om een echo te laten maken om te kijken of alles goed was. Het gekke was dat ze niets konden zien op de echo in de baarmoeder (vruchtzakje). Of het is nog in een te vroeg stadium en is er een verkeerde berekening gemaakt en ben ik nog niet zo ver als dat we denken. Het zou ook een buitenbaarmoedelijke zwangerschap kunnen zijn. Er werd dus ook gelijk bloed afgenomen en direct onderzocht. Na anderhalf uur werd ik door het ziekenhuis gebeld met de uitslag. Uit het onderzoek bleek dat het zwangerschapshormoon in vrij kleine mate aanwezig was wat niet duidt op een buitenbaarmoedelijke zwangerschap. Het kan ook een begin zijn van een miskraam.
In de loop van de avond begon toch echt een bloeding te komen. Uiteindelijk dachten we ook gedeeltes van een vruchtzakje gezien te hebben (of iets wat erop lijkt). Die bloedingen bleven aanhouden en vandaag gaat het gewoon verder. Ik denk dat het voor ons duidelijk is dat het een miskraam is. Aan de ene kant is het natuurlijk goed dat je lichaam de vrucht automatisch afstoot omdat het kennelijk niet goed is geweest. Aan de andere kant is het voor ons heel erg moeilijk. We zijn al zo lang bezig en waren superblij dat het op de normale manier gelukt was. En nu het eindelijk zo ver was, wordt het zo abrubt afgebroken. We hebben het er dus heel erg moeilijk mee. Het is ook wel een les voor de volgende keer. We zullen het nieuws (als het weer lukt) niet zo snel meer vertellen aan familie, want het is gewoon heel moeilijk. Dan kan je pas zeggen als je dit zelf hebt meegemaakt.
Nu zijn jullie allemaal een beetje op de hoogte. Helaas moeten we dus nog even wachten. We gaan woensdag waarschijnlijk wel naar het ziekenhuis, want dan zou de eerste echo plaatsvinden en horen dan wel hoe we verder gaan.
Bedankt in ieder geval voor de reacties en medeleven!
Groetjes van een verdrietige Jeanette en Léon
In de loop van de avond begon toch echt een bloeding te komen. Uiteindelijk dachten we ook gedeeltes van een vruchtzakje gezien te hebben (of iets wat erop lijkt). Die bloedingen bleven aanhouden en vandaag gaat het gewoon verder. Ik denk dat het voor ons duidelijk is dat het een miskraam is. Aan de ene kant is het natuurlijk goed dat je lichaam de vrucht automatisch afstoot omdat het kennelijk niet goed is geweest. Aan de andere kant is het voor ons heel erg moeilijk. We zijn al zo lang bezig en waren superblij dat het op de normale manier gelukt was. En nu het eindelijk zo ver was, wordt het zo abrubt afgebroken. We hebben het er dus heel erg moeilijk mee. Het is ook wel een les voor de volgende keer. We zullen het nieuws (als het weer lukt) niet zo snel meer vertellen aan familie, want het is gewoon heel moeilijk. Dan kan je pas zeggen als je dit zelf hebt meegemaakt.
Nu zijn jullie allemaal een beetje op de hoogte. Helaas moeten we dus nog even wachten. We gaan woensdag waarschijnlijk wel naar het ziekenhuis, want dan zou de eerste echo plaatsvinden en horen dan wel hoe we verder gaan.
Bedankt in ieder geval voor de reacties en medeleven!
Groetjes van een verdrietige Jeanette en Léon