Toch een mola-zwangerschap

Een week of zes, zeven geleden heb ik wat berichtjes op dit forum geplaatst. We zagen op de tien weken echo dat het vruchtje niet meer leefde. De verloskundige zag ook aanwijzingen die op een mola zouden kunnen duiden. Dat werd nog diezelfde dag door de gyn tegengesproken. Een week later heb ik toen een curettage gehad. Weer een paar weken later werd ik gebeld met de mededeling dat het toch een mola is.

Nu moet ik elke week bloed laten prikken om te controleren of de mola weg blijft en als dat het geval is dan mag ik over ruim een half jaar weer zwanger worden. Is dat niet het geval, dan krijg ik chemotherapie om de mola weg te halen.

Gelukkig is de kans op het laatste vrij klein met de variant van een mola-zwangerschap die ik heb. Daarbij was de uitslag van de eerste bloedtest erg goed. Morgen mag ik bellen voor de uitslag van de tweede test.

Al met al heb ik zeer goed de smoor in. Omdat deze zwangerschap zo is geeindigd en omdat ik ook nog eens een half jaar moet wachten voordat we het weer opnieuw mogen proberen.

Tjeemig Mirjam, wat enorm vervelend. Heel veel sterkte ermee meid! Ik hoop dat verder alles goed gaat zodat jullie over een half jaar in ieder geval wel ervoor kunnen gaan. Duim voor jullie dat je dan ook weer snel zwanger wordt.
Ondertussen veel sterkte en ik hoop dat het half jaar snelvoorbij gaat.

groetjes,
Dion

Hoi Mirjam.

Joh wat een naar nieuws voor jullie.
Sterkte met alles.
Hopelijk krijg je over een half jaar weer groen licht om zwanger te worden en is chemo niet nodig.
Nogmaals sterkte.

Gr. Ccor.

Ja, ik baal ontzettend van deze mola maar het gaat wel de goede kant op met de wekelijkse bloedtesten. Ik heb daarnet gebeld voor de uitslag van de test van gisteren en die was ook weer erg goed. Als deze trend zich doorzet dan is over een week of twee het hcg hormoon minimaal en dan gaat de wachttijd van een half jaar in, dus volgend jaar eind maart/begin april mogen we weer aan de slag.

Hoe is het verder met jullie, CCor, Dion01 en Corina1978?

hoi mirjam!

ik waht op mijn nod.
het zou vanaf dit weekend kunnen gebeuren, dan is het 4 weken geleden (mijn miskraam)
mijn buik is weer aardig opgezet, dus het zou goed kunnen!

deze week las ik een berichtje van iemand die ongeveer net zover is, als ik zou zijn geweest.. dat ze het kindje voelde. dan krijg ik het echt even warm en koud tegelijk. Leuk voor haar natuurlijk, maar het deed me echt even pijn.

Ik hoop dat we voor de uitgerekende datum (februari) weer een positieve test mogen hebben... het lijkt me namelijk wat beter te verdragen als je weer zwanger bent.

groetjes Carina

Terug
Bovenaan